» دسته‌بندی نشده » اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تیر ۲۹, ۱۴۰۱ 0۰


اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و نهم تیر ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت، ضمن تاکید بر ضرورت گفت‌وگوی مستمر مسئولان دستگاه‌های اجرایی با مردم و پاسخ به سوالات افکار عمومی، خطاب به مسئولان این دستگاه‌ها گفت: لازم است در تبیین اقدامات و عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود فعال‌تر و جدی‌تر عمل کنید. این حق مردم است که از اقدامات و روندها در دستگاه‌های اجرایی اطلاع کامل داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین ضرورت پاسخ بهنگام نسبت به شبهات و القائات نادرست از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: شما وظیفه دارید در مواجهه با کسانی که در جامعه القای شبهه نموده یا برای مردم گره ذهنی ایجاد می‌کنند، منفعل نباشید و سوالات و شبهات را با ارائه توضیحات متقن و دقیق پاسخ دهید.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری،‌ علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی،‌ سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

در سه‌ماهه اول دولت ۲۱۵ میلیارد تومان به احیای دریاچه ارومیه اختصاص دادیم

صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از اختصاص ۲۱۵ میلیارد تومان به احیای دریاچه ارومیه در سه‌ماهه اول دولت خبرداد و گفت: اساساً دولتها در سه‌ماهه اول امکان تخصیص عمرانی ندارند اما تا الان بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان تخصیص عمرانی به دریاچه ارومیه داده شده است و امیدوارم در آینده نزدیک مشکل دریاچه ارومیه حل شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

برکناری عیسی کلانتری/آخرین تصمیمات دولت در حوزه نجات دریاچه ارومیه

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام اینکه در جلسه امروز هیات دولت گزارشی درباره وضعیت دریاچه ارومیه و حل مشکلات آن از سوی سازمان محیط زیست و وزارت نیرو ارائه شد، از برکناری عیسی کلانتری مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه از این سمت و جایگزینی استاندار آذربایجان غریی به جای وی خبر داد.

وی افزود: با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر تقویت کارگروه دریاچه ارومیه، آقای عیسی کلانتری مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه که دبیر کارگروه هم هستند، از سمت خود مطابق تصمیم هیات وزیران برکنار و استاندار آذربایجان غربی جایگزین شد. همچنین استاندار آذربایجان شرقی به عنوان عضو جدید کارگروه به ترکیب اضافه شدند تا پیشرفت سریعتری برای حل مسئله دریاچه ارومیه داشته باشیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحات رئیس کل بانک مرکزی درباره معاملات روبل – ریال

علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسشی درباره مکانیسم راه‌اندازی معامله روبل – ریال اظهار کرد: همانطور که اعلام شد معامله روبل در برابر ریال شروع شد که اتفاق بزرگی است و صادرکنندگان مختلفی که به روسیه صادرات دارند و عمدتاً شرکت‌های خشکبار هستند می‌توانند ارز خود را در بازار توافقی به نرخ عرضه و تقاضا، ارائه کنند و روبل خود را بفروشند.

وی افزود: حجم معاملات روبل – ریال به مرور افزایش می‌یابد و دیگر فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین‌کننده نرخ ارز کشور نیست، بلکه روبل هم کنار سایر ارزها موجودیت می‌یابد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

با صداقت بیشتری صحبت کنیم

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از اظهارات حسن روحانی درباره ذخایر ارزی کشور هنگام تحویل دولت، به بیان توضیحاتی درباره وضعیت ذخایری ارزی و تعهدات و بدهی های به جای مانده از دولت های یازدهم و دوازدهم حین آغاز به کار دولت سیزدهم پرداخت، و پیشنهاد کرد که با صداقت بیشتری با مردم صحبت کنیم.

وی در ادامه واکنش‌ها به اظهارات اخیر روحانی گفت: خوب بود به استفاده‌ای که از مجموع اوراق شده بود در پنج ماه اول سال اشاره می کردند یا به ۵۵۰ درصد افزایش بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی از ابتدا تا انتهای دوره هشت ساله‌شان اشاره می کردند. به افزایش ۵۳۰ درصدی بدهی دولت به مجموع شبکه بانکی و بانک مرکزی اشاره می کردند و مجموع اینها تصویر دقیق تری را ایجاد می کند که اقتضا می کند با مردم با صداقت بیشتری صحبت کنیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

به تصمیم فدراسیون فوتبال احترام می گذاریم

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در واکنش به ابقای سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: تصمیمی است که فدراسیون گرفته است و ما هم احترام می گذاریم. امیدوارم تصمیماتی که فدراسیون فوتبال برای تیم ملی و کادر فنی گرفته است باعث تضعیف کادر فنی نشود و به ایجاد همدلی و وفاق در تیم ملی بینجامد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

چه محتواهایی در اینترنت محدود شده است ؟

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره خبر قفل کودک در یک موتور جستجوی بین‌المللی گفت: یکی از نگرانی‌های جدی خانواده‌های ایرانی محدودیت در دسترسی به برخی محتویات است که در جمهوری اسلامی هم ممنوع هستند. ما با کمک اپراتورهای ارتباطی امکانی را فراهم کردیم که صرفا دسترسی به محتویات مستهجن، غیراخلاقی با خشونت‌ بسیار شدید توسط پلتفرم‌های جستجو از طریق اپراتورهای مخابراتی محدود شود. نه بحث قفل کودک است، نه محدودیت دیگری در موتورهای جستجو ایجاد شده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×