» آخرین اخبار » گیلان » ارسال ۱۰۲۲ اثر از ۱۱ استان به جشنواره «حریم رسالت» گیلان

ارسال ۱۰۲۲ اثر از ۱۱ استان به جشنواره «حریم رسالت» گیلان

تیر ۲۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس بسیج رسانه گیلان، با اشاره به نقش ارزنده بانوان رسانه ای استان در حوزه تولید محتوا، خاطرنشان کرد: ۱۰۲۲ اثر از استان های تهران، قزوین، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ایلام، کرمان، لرستان، اراک، مرکزی، مازندران و گیلان به دبیرخانه جشنواره حریم رسالت ارسال شد.

سرهنگ مهدی پارسا در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای «حریم رسالت» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، یکی از افتخارات و دستاوردهای نظام اسلامی را هویت بخشی به زنان و ارتقای روحیه خودباوری آنان دانست و اظهار کرد: با ظهور نظام اسلامی زمینه نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و سیاسی و مدیریتی مهیا شده است.

وی با بیان اینکه بانوان در سایه نظام اسلامی با آرامش خاطر و طمانینه به فعالیت می پردازند، افزود: ۶۰ درصد اصحاب رسانه کشور را بانوان تشکیل می دهند و در گیلان نیز به عنوان یکی از قطب های رسانه ای کشور، شاهد مشارکت بیش از ۵۴ درصدی بانوان هستیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به نقش ارزنده بانوان رسانه ای استان در حوزه تولید محتوا، خاطرنشان کرد: ۱۰۲۲ اثر از استان های تهران، قزوین، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ایلام، کرمان، لرستان، اراک، مرکزی، مازندران و گیلان به دبیرخانه جشنواره حریم رسالت ارسال شد.

پارسا، آثار ارسال شده را در بخش های خبر، گزارش، تیتر، مصاحبه، یادداشت، عکس و فیلم دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف جشنواره پرداختن به موضوعات مبتلا به کشور بود و لذا شش محور «هویت بخشی بانوان و ارتقای روحیه خودباروی»، «نقش زنان در فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت»، «زنان در اشتغالزایی و کارآفرینی و دانش بنیانی»، «نقش حجاب و عفاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی»، «جوانی جمعیت، راهکارها و پیشنهادها» و «خانواده و کرونا را برای تولید محتوا انتخاب کردیم.

سرهنگ محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز، از رسانه ها خواست برای خدا قلم بزنند و از دستاوردهای نظام اسلامی دفاع کنند و گفت: خبرنگاران انقلابی از هیمنه و سر و صدای دشمنان نترسند و خدا را در نظر بگیرند، زیرا کاری که برای خدا باشد ماندگار می شود.

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز، با اشاره به رتبه پنجم گیلان در حوزه ایثار و شهادت، اظهار کرد: کمیته زنان دفاع مقدس ذیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فعال شده و توانسته در سطح کشور درخشش داشته باشد.

وی با اشاره به فراخوان طراحی نماد کمیته زنان دفاع مقدس گیلان، خاطرنشان کرد: گیلان ۱۱۲ زن شهیده و جانباز و آزاده دارد که نشان دهنده سهم و نقش زنان گیلانی در فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس کمیته زنان دفاع مقدس گیلان با تاکید بر لزوم معرفی و الگوسازی ایثارگری ها و فداکاری ها و صبوری ها و مقاومت های مادران و همسران شهدا، گفت: به زودی سند تحول بنیادین حوزه زنان و خانواده را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از نماد کمیته زنان دفاع مقدس گیلان رونمایی شد و از برترین های جشنواره تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×