» آخرین اخبار » گیلان » ۷۰ مسجد در بندرانزلی پذیرای نمازگزاران است/ نیاز شهرستان به خانه عالم

۷۰ مسجد در بندرانزلی پذیرای نمازگزاران است/ نیاز شهرستان به خانه عالم

تیر ۲۷, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ مسجد داریم که بیشتر مساجد پذیرای نمازگزاران برای اقامه نماز است، گفت: بیش از ۸۰ درصد مساجد شهری امام جماعت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین یونس علیپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مساجد در کشور بهترین و یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای تربیت جوانان و نوجوانان با هدف و محوریت دین و فرهنگ دینی و اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: با تلاش و اجرای برنامه‌های مفید از قبیل برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و دینی می‌توان بسیاری از نوجوانان و جوانان را به سمت مسجد و مسجدی شدن سوق داد و این ظرفیت ها در آینده قطعا می‌تواند در نظام مقدس جمهوری اسلامی مثمرثمر واقع شود.

وی در ادامه در خصوص مساجد شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: مساجد شهری بیش از ۸۰ درصد امام جماعت دارند و در بیش از ۲۵ درصد مساجد روستایی نماز جماعت با حضور امام جماعت برگزار می شود.

این کارشناس دینی افزود: تمام تلاش ما این است که این درصد توسط روحانیون و ظرفیت‌های داخلی و بیرون از استان بیشتر شود و در حال حاضر ۷۰ مسجد داریم که بیشتر مساجد پذیرای نمازگزاران برای اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام علیپور با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت تابستان گفت: این برنامه‌ها توسط ائمه جماعات مساجد، مسئولان موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن همچنین هیئت‌های مذهبی فعال شامل کلاس‌های قرآنی، فرهنگی، نقاشی، مسابقات ورزشی و اردوهای یک روزه در فصل تابستان در حال برگزاری است.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های قرآنی شهرستان عنوان کرد: در طول سال با همکاری نهادها و موسسات قرآنی بیش از ۱۰۰ محفل قرآنی و برنامه فرهنگی در مساجد و محافل خانگی برگزار شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرانزلی در خصوص مبلغین و مبلغات بندر انزلی نیز یادآور شد: تعداد مبلغین شهرستان ۵۲ نفر و تعداد مبلغات ۴۵ نفر است که به صورت مستمر در مناسبت‌های تبلیغی با این اداره همکاری دارند.

حجت‌الاسلام علیپور تصریح کرد: علاو بر آن در مناسبت‌های مختلف تبلیغی از وجود روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم در شهرستان برای تبلیغ دعوت به عمل می‌آید؛ ضمن اینکه دعوت از مبلغین برای محرم و صفر در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در بندرانزلی سه خانه عالم داریم که در آن روحانیون ساکن هستند و کار تبلیغی خود را انجام می‌دهند، گفت: روستاهای لیجارکی، کپورچال همچنین آبکنار دارای خانه عالم هستند و لذا قرار است با برنامه‌ریزی و تامین بودجه این تعداد را بیشتر کنیم زیرا این شهرستان نیاز به حداقل پنج خانه عالم دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرانزلی تاکید کرد: اگر مشکل اسکان مبلغین فراهم شود این اداره اعلام آمادگی لازم را برای حضور ۱۵ نفر مبلغ جهادی جهت حضور از قم را در شهرستان دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×