» آخرین اخبار » گیلان » عملکرد مثبت مبنای تخصیص اعتبارات بودجه به دستگاه هاست

عملکرد مثبت مبنای تخصیص اعتبارات بودجه به دستگاه هاست

تیر ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد و لذا اولویت تخصیص اعتبار با آن پروژه هایی خواهد بود که گزارش عملکرد مثبت دارند.

اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات برای ۱۸۰ مصوبه، اظهار کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور در گیلان باید با جدیت پیگیری شود.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی بر پیگیری و اجرای جهادی مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان تاکید کرد و افزود: مسئولان خود را خادم مردم می دانند و باید رویکرد مردمی، انقلابی و جهادی دولت سیزدهم را برای توسعه بیش از پیش در گیلان پیاده سازی کنند.

استاندار گیلان، خواستار بررسی میزان پیشرفت پروژه های مهم و اولویت دار استان شد و عنوان کرد:  پروژه های ملی و اولویت دار استان طبق برنامه زمانبندی تکمیل و به مردم تحویل داده شود.

عباسی اجرای پروژه های منابع طبیعی، محیط زیست، کشاورزی و راه و شهرسازی به ویژه راه آهن رشت – کاسپین را مورد تاکید قرار داد و گفت: قطعا عملکرد مثبت و میزان پیشرفت پروژه ها مبنای اصلی تخصیص اعتبارات مصوب به دستگاه‌های اجرایی است.

وی با انتقاد از شیوه نادرست برخی دستگاه‌های اجرایی استان در نحوه تخصیص اعتبارات مصوب سفر وبررسی عملکرد پیمانکاران، عنوان کرد: پروژه های مهم استان مانند راه آهن نباید معطل پیمانکار بماند و صداقت و شفافیت در عملکردها الزامی است.

استاندار گیلان با اشاره به روندهای خارج از چارچوب های قانونی برخی از پیمانکاران جهت جذب اعتبار، خاطرنشان کرد: بخشی از بودجه ۱۴۰۰ هنوز جذب نشده و لذا دستگاه های اجرایی یک هفته فرصت دارند، پیگیر جذب باشند و اگر دستگاهی برای جذب اعتبارات بودجه اقدام نکند، این اعتبار را به ردیف های دیگر اختصاص خواهیم داد.

عباسی همچنین از دستگاه ها خواست از اعتبارات متمرکز سازمان ها و وزارتخانه های متبوع خود غافل نشوند و گفت: مردادماه بخش دیگری از اعتبارات سفر به استان تخصیص می یابد و لذا دستگاه ها و پیمانکارانی در اولویت هستند که پیشرفت رضایت بخشی دارند.

وی با بیان اینکه دولت تخصیص اعتبار لازم به پیمانکار را جزو تعهدات خود می داند، اظهار کرد: در این شرایط اقتصادی سخت دولت اقدام به تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار به استان ما کرده و لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و خط آن رشت – کاسپین باید امسال حرکت کند.

استاندار گیلان از دستگاه های اجرایی خواست پیشرفت فیزیکی را از پیمانکاران مطالبه کنند و متذکر شد: بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد و لذا اولویت تخصیص اعتبار با آن پروژه هایی خواهد بود که گزارش عملکرد مثبت دارند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×