» دسته‌بندی نشده » رئیسی: «قرارگاه مقابله با بیکاری» در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

رئیسی: «قرارگاه مقابله با بیکاری» در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

تیر ۲۴, ۱۴۰۱ 0۰


رئیس‌جمهور از تصویب بیش از ۲۰۰ طرح و پروژه برای توسعه استان کرمانشاه خبر داد و گفت: برای مقابله با معضل اساسی این استان به‌زودی قرارگاه مقابله با بیکاری در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب (۲۳ تیر) در نشست خبری پایان سفر استانی به کرمانشاه، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان در استان کرمانشاه، گفت: این استان با وجود پتانسیل‌های بسیار، با مشکلات بسیاری هم مواجه است که در رأس آن بیکاری قرار دارد.

وی از بیکاری به عنوان محوری‌ترین مشکل استان یاد کرد و افزود: در همین راستا بیشترین میزان اعتبارات در این سفر به ایجاد اشتغال پایدار اختصاص داده شده است تا بتوانیم گامی در جهت رفع این معضل در استان برداریم.

رئیسی از تصویب ۱۱ طرح در این سفر در راستای ایجاد اشتغال استان خبر داد و افزود: رفع معضل بیکاری در این استان دغدغه جدی دولت سیزدهم است و تلاش داریم که بیشتری میزان اعتبارات به رفع این معضل اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه رفع معضل بیکاری با حرف و بخشنامه امکان‌پذیر نیست، گفت: در همین راستا دستور تشکیل یک قرارگاه در استان داده‌ایم که محور کار آن رفع معضل بیکاری باشد و این قرارگاه و اقدامات آن از طریق استاندار و نیز معاون اجرایی ریاست جمهوری پیگیری می‌شود تا در نهایت بتوانیم اقدام عملی برای رفع معضل بیکاری برداریم.

رئیسی ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی این قرارگاه در کرمانشاه، به تجربه موفقی برای مقابله با بیکاری برای دیگر استان‌های درگیر با این معضل تبدیل شود و بتوان ظرف مدت کوتاهی معضل بیکاری استان را تا حد قابل قبولی برطرف کرد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: معضل بیکاری در چند استان بسیار پررنگ است، اما در این میان نگرانی من بیشتر برای کرمانشاه است و از مسئولان استان می‌خواهم جدی‌تر در این زمینه تلاش کنند. از جمله اقداماتی که این قرارگاه می‌تواند انجام دهد، فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد است که فعالسازی هر یک از آنها می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان شود.

رئیسی در ادامه صحبت‌های خود، انجام دادن کارهای زیربنایی را اولویت دوم دولت در کرمانشاه عنوان کرد و افزود: توسعه راه‌های مواصلاتی و کریدورهای ریلی در این استان حائز اهمیت است و می‌تواند این استان را به مرکز جدی صادرات در کشور تبدیل کند و این در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس‌جمهور از کشاورزی به عنوان اولویت سوم دولت در این سفر یاد کرد و گفت: کرمانشاه با دارا بودن بیش از ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قطب جدی کشاورزی در کشور به شمار می‌رود؛ بنابراین باید به حوزه کشاورزی این استان توجه ویژه شود. در کنار توجه به خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بحث راه‌اندازی صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی باید در این استان با جدیت دنبال شود؛ چراکه ارزش افزوده بسیاری در این حوزه ایجاد می‌کند.

وی همچنین توجه به حوزه بهداشت و درمان را اولویت چهارم دولت در این سفر برشمرد و اظهار کرد: این استان بیمارستان‌های نیمه‌کاره بسیاری دارد که تکمیل پنج بیمارستان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیسی در ادامه یادآور شد: در مجموع در این سفر ۲۰۰ طرح برای استان به تصویب رسیده است که اجرای آنها باید هم توسط استاندار و مسئولان استان و هم توسط اصحاب رسانه پیگیری شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری، گفت: این استان هم ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری داخلی دارد و هم می‌تواند استان جذابی برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد و باید این مسأله بطور جدی پیگیری شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی راه آهن غرب کشور گفت: ما هم بر اهمیت این پروژه تاکید داریم و معتقدیم راه‌اندازی این پروژه هم در بحث جابجایی کالا و صادرات و هم در بحث جابجایی زوار عتبات عالیات می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

رئیسی با بیان اینکه “مطالعات ما نشان می‌دهد که این پروژه جزو چند پروژه مهم ریلی کشور محسوب می‌شود”، تاکید کرد: تکمیل این پروژه اعتبار بالایی نیاز دارد و قطعا در این سفر نمی‌توان تمام اعتبارات پروژه را تامین کرد و به دنبال این هستیم که بتوانیم از راه‌های مختلف اعتبار لازم برای این پروژه را تامین کنیم.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش از مهار تورم به عنوان یکی از برنامه‌های جدی دولت یاد کرد و افزود: ما به دنبال مهار تورم و منضبط کردن دولت هستیم و می‌دانیم این کار هزینه‌های بسیاری برای ما به دنبال دارد.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: اولویت نخست در این زمینه، بحث منضبط کردن نظام بانکی است و معتقدیم این مسأله می‌تواند در عدم خلق پول و حلوگیری از رشد نقدینگی، مؤثر باشد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×