» دسته‌بندی نشده » قانونگذاران ژاپنی با دستورکار امنیت و تجارت به تایوان می‌روند

قانونگذاران ژاپنی با دستورکار امنیت و تجارت به تایوان می‌روند

تیر ۲۳, ۱۴۰۱ 1۰


به گفته سفیر دوفاکتوی تایوان در توکیو، هفت تن از قانونگذاران ژاپنی اواخر همین ماه میلادی راهی تایوان می‌شوند تا حمایت از این جزیره خودگردان را به نمایش بگذارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت ساوث چاینا مورنینگ پست، «فرانک هسیه» سفیر دوفاکتوی تایوان در ژاپن سه‌شنبه با انتشار پیامی در فیس‌بوک گفت، انجام این سفر خصوصا از آن جهت برای این قانونگذارانی که از یک گروه پارلمانی فراحزبی متمرکز بر امور امنیتی هستند، اهمیت دارد که پس از مرگ شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن صورت می‌گیرد.

این مقام گفت که سفر قانونگذاران ژاپنی نشان‌دهنده آن است که حمایت پارلمان توکیو از تایوان با وجود ترور آبه ادامه خواهد یافت و قانونگذاران ژاپنی بیشتری با “ارزش‌های آزادی و دموکراسی مشترک” به کمپ حامی تایوان پیوسته‌اند که نفوذ آن را افزایش می‌دهد.  

شینزو آبه ۶۷ ساله که رکورد طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری را در ژاپن دارد، جمعه گذشته حین سخنراتی در یک رویداد انتخاباتی به ضرب گلوله از پای درآمد و درگذشت.

وزارت خارجه تایوان این سفر را تایید کرد، اما گفت اسامی اعضای هیات و جزئیات آن را “در زمان مناسب” اعلام خواهد کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که تایوان و ژاپن سال‌هاست که تعاملات نزدیکی دارند و ادامه آن در حال حاضر که آنها کنترل مرزی مرتبط با کرونا را تسهیل کرده‌اند، امری عادی است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×