» دسته‌بندی نشده » هیأت‌ها برای نذری‌های محرم، اقلام تنظیم‌بازار می‌گیرند

هیأت‌ها برای نذری‌های محرم، اقلام تنظیم‌بازار می‌گیرند

تیر ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسن طبرستانی رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی کشور که به تازگی به‌عنوان «دستیار رئیس سازمان هیأت درامور پشتیبانی از هیأت‌های مذهبی سراسر کشور در ماه محرم» نیز انتخاب شده است، اظهار داشت:  پیرو توافق صورت گرفته بین سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد، باتوجه به نیاز هیأت‌های مذهبی در پذیرایی از مهمانان اهل بیت علیهم‌السلام و برپایی سفره اکرام اهل‌بیت علیهم‌السلام، اقلام موردنیاز به قیمت تنظیم بازار در اختیار هیأت‌های مذهبی سراسر کشور قرار گیرد.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی کشور در مورد هدف شکل‌گیری و وظایف «حوزه امور پشتیبانی هیأت‌های مذهبی» گفت: به تازگی «شبکه‌های هیأت » در کل کشور ایجاد شد و این شبکه‌ها از «هیأت رزمندگان»، «جامعه ایمانی مشعر»، «بسیج مداحان»، «شورای هیأت‌های مذهبی»، «کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی کشور»، «مجمع شعرا» و «مجموعه‌های شاخص کشوری» تشکیل‌شده‌اند.

تصمیم سازمان تبلیغات برای کمک به هیأت‌ها در آستانه محرم

وی افزود: طی جلساتی با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، به طور رسمی فعالیت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی آغاز شد. این در حالی است که  در حاشیه این جلسات؛ تصمیم بر آن شد با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اینکه باید شرایطی فراهم شود تا مددیار هیأت‌های مذهبی در کشور باشیم؛ «ستاد ویژه محرم و اربعین در سازمان هیأت» با حضور تمام اعضای شبکه‌های هیأت تشکیل شود.

طبرستانی با اشاره به این موضوع که «مسئولیت امور پشتیبانی شبکه‌های هیأت» در این ستاد به وی محول شده است تصریح کرد: «هماهنگی با سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها برای پیگیری و رفع نیاز‌های هیأت‌های مذهبی سراسر کشور» و «ساماندهی خدمت‌رسانی به هیأت‌های مذهبی در استان‌های سراسر کشور از طریق ایجاد ارتباط وثیق با مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها» از مهمترین وظایف امور پشتیبانی شبکه‌های هیأت به شمار می‌روند.

دستیار رئیس سازمان هیأت در امور پشتیبانی از هیأت‌های مذهبی سراسر کشور در مورد توافقنامه جدیدی که با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است گفت: در جلسه‌ای که با حضور دکتر نیکزاد نایب رئیس مجلس، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام  مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، دکتر راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی و دیگر مدیران وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، تصمیم بر آن شد که اقلامی مانند «شکر، برنج، مرغ، گوشت و…» با قیمت بهینه و تنظیم بازار، در اختیار هیأت‌های  مذهبی سراسر کشور قراربگیرند. همچنین مقرر شد برای توزیع عادلانه اقلام؛ ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها با توجه به سهمیه‌هایی که به هر استان و شهرستان تخصیص می‌یابد؛ هیأت‌های مذهبی واجد شرایط  را معرفی کنند تا سهمیه به آن‌ها تعلق بگیرد.

برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات سایبری و مکانی به هیأت‌های مذهبی

محمدحسن طبرستانی در پاسخ به این سؤال که امور پشتیبانی هیأت‌ها غیر از توزیع اقلام چه خدمات دیگری را بر عهده خواهند داشت یاد آور شد: برنامه‌های متعدد و گسترده‌ای در آغاز کار در دست اجرا داریم و برای به نتیجه رساندن این برنامه‌ها تمهیداتی اندیشیده شده است، به‌عنوان مثال در حال حاضر، قصد داریم برای ایجاد زیرساخت‌های سایبری در هیأت‌های مذهبی و ارائه خدمات به آن‌ها با شرکت‌های مخابراتی وارد مذاکره شویم.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی ادامه داد: درخصوص این موضوع که باید مکان‌هایی برای برگزاری مراسم در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار بگیرند نیز با آموزش وپرورش در حال رایزنی هستیم از طرفی برای ارائه خدمات بیشتر به هیأت‌های مذهبی با سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها نیز مذاکراتی داشته‌ایم.

وی در مورد وجه تمایز این اقدام با کار‌های قبلی در این زمینه گفت: وجه تمایز اصلی این حرکت جدید این است که در سال‌های گذشته، شبکه‌ای با عنوان شبکه هیأت وجود نداشت و در حال حاضر هم برای ایجاد یک هم‌افزایی گسترده در سراسر کشور، تمام مجموعه‌هایی مانند «هیأت رزمندگان، جامعه ایمانی مشعر، بسیج مداحان، شورای هیأتی‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی کشور، مجمع شعرا و مجموعه‌های شاخص کشوری که به هیأت مربوط هستند» در این شبکه در کنار هم قرار گرفته‌اند.

رئیس مجمع کانون فرهنگی و تبلیغی کشور با تأکید بر اینکه ستاد امور پشتیبانی از هیأت‌های مذهبی سراسر کشور با حمایت همه جانبه، وظیفه کلان پیگیری حل مشکلات هیأت‌های مذهبی سراسر کشور را برعهده دارد بیان داشت: به فضل خداوند و با توجه به هم‌افزایی گسترده در شبکه هیأت، نسبت به سال‌های گذشته حرکت روبه‌جلوتری خواهیم داشت.

دستیار رئیس سازمان هیأت در امور پشتیبانی از هیأت‌های مذهبی سراسر کشور در ماه محرم ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که دیگر ویروس منحوس کرونا جولان نمی‌دهد و استقبال از مراسم هیأت‌ها بیشتر می‌شود و با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده، خدمت‌رسانی به مهمانان سید الشهداء علیه‌السلام کمی دشوارتر است که به یاری خداوند برای رونق مجالس اباعبدالله علیه‌السلام حمایت‌های بیشتری را جذب خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که خدمتگزار اهل بیت علیهم‌السلام هستند انتظار داریم که برای حل مشکلات هیأت‌های مذهبی که ریشه‌دارترین نهاد‌های اجتماعی و مردمی هستند؛ دغدغه بیشتری داشته و کمک حال ما در حمایت گسترده از این جامعه بزرگ ایمانی باشند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *