» آخرین اخبار » گیلان » تهیه نخستین گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه در کشور توسط دیوان محاسبات کشور

تهیه نخستین گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه در کشور توسط دیوان محاسبات کشور

تیر ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهرداد بذرپاش عصر امروز در دیدار با اعضا مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه تمجید مقام معظم رهبری از دیوان محاسبات بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: این موضوع در تاریخ دیوان محاسبات بی‌سابقه بوده لذا باید از پتانسیل نیروهای داخلی دیوان محاسبات در بخش‌های مختلف به خوبی بهره‌مند شد. 

وی با اشاره به برخط شدن حسابرسی سه هزار و ۶۰۰ دستگاه اجرایی توسط دیوان محاسبات گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در حسابرسی برخط و توسعه سامانه نظارت الکترونیکی دیوان محاسبات (سنا) یک امر مهم در دیوان محاسبات است. 

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به تهیه نخستین گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه در کشور بیان کرد: این اقدام در کشور بی‌سابقه بوده و تاکنون هیچ نهادی در این خصوص اقدامی انجام نداده به این منظور دیوان محاسبات کشور با استفاده از ظرفیت نیروهای فعال و متخصص خود نسبت به تهیه این گزارش اقدام نموده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود. 

بذرپاش با اشاره به شعار سال در خصوص تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در کشور افزود: با تلاش‌های صورت گرفته عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص هفت قانون اصلی تولید مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

به گزارش فارس، بررسی مشکلات استان از قبیل مشکل پسماندهای استان، نحوه استفاده از قیر رایگان، استفاده از نیروهای فعال، انقلابی و متخصص در سمت‌های مدیریتی استان، ورود دیوان محاسبات به عملکرد شرکت‌های دولتی، توجه به نحوه هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی، بررسی دقیقی آمایش سرزمین استان از جمله موارد مطرح شده توسط مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بوده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *