» دسته‌بندی نشده » روسیه و میانمار همکاری‌های دفاعی را گسترش می‌دهند

روسیه و میانمار همکاری‌های دفاعی را گسترش می‌دهند

تیر ۲۲, ۱۴۰۱ 1۰


وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، این کشور و میانمار در حال تعمیق همکاری دفاعی خود پس از دیدار بین مقام‌های ارشد نظامی دو کشور در مسکو هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، این دیدار بین مین آنگ هلاینگ مقام ارشد نظامی میانمار و مسئولان عالی رتبه دفاعی روسیه روز دوشنبه انجام شد.

این وزارت خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار بر تمایل متقابل برای ایجاد مداوم همکاری‌های چند جانبه بین نهادهای نظامی دو کشور تایید شد.

توماس اندروز، کارشناس حقوق بشر سازمان ملل در امور میانمار فوریه سال جاری میلادی گفته بود که روسیه برای حکومت نظامیان در این کشور نظامی پهپاد، دو مدل جنگنده و دو نوع وسیله زرهی به همراه سیستم‌های دفاع هوایی تامین کرده است.

ناآرامی‌ها در میانمار در پی کودتای نظامی اوایل ۲۰۲۱ اوضاع را در این کشور متشنج کرده و به یک دهه دموکراسی در این کشور پایان داد؛ همچنین اعتراضات گسترده‌ای را هم رقم زده است.

سازمان ملل گفته که در تحقیقاتش متوجه شده ارتش میانمار دست به کشتار گسترده و جنایت علیه بشریت زده است. همچنین حکومت نظامیان در میانمار گفته که به دنبال برقراری صلح و نظم در این کشور است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×