» آخرین اخبار » گیلان » سفر بایدن به ریاض؛ نجات اسرائیل از فروپاشی زودهنگام تا مجبور کردن کشورهای عربی به تولید بیشتر انرژی

سفر بایدن به ریاض؛ نجات اسرائیل از فروپاشی زودهنگام تا مجبور کردن کشورهای عربی به تولید بیشتر انرژی

تیر ۲۱, ۱۴۰۱ 0۰


عمران علیزاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سفر قریب‌الوقوع بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان، اظهار کرد: بایدن روز چهارشنبه در حالی باهدف اعلامی «تقویت ارتباط رژیم صهیونیستی با اعراب و ارائه نسخه ناتوی عربی» راهی منطقه می‌شود که بی‌گمان اهداف عملیاتی این سفر با هدف اعلامی تفاوت‌های فاحش دارد.

وی با اشاره به بحران‌های پیاپی رژیم صهیونیستی و ارتباط آن با تحولات اوکراین، افزود: در شرایطی که رژیم صهیونیستی دچار بحران‌های پیاپی است و درحالی‌که کشورهای عربی شاهد نابودی اوکراین، کشور متحد با آمریکا در زیر سایه ناتو هستند؛ رسانه‌های غربی از ناتوی عربی سخن می‌گویند!

عضو هیئت‌علمی گروه سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهداف سفر باید در سفر پیش رو به عربستان گفت: وضعیت وخیم انرژی در غرب و اینکه امارات و عربستان رسماً به آمریکا اعلام کرده‌اند که افزایش تولید نفت و گاز نخواهند داشت، نشان می‌دهد که «نجات اسرائیل از فروپاشی زودهنگام» و «مجبور کردن کشورهای عربی به تولید بیشتر انرژی» دو هدف عملیاتی این سفر است.

به گفته این استاد دانشگاه، بسیاری از متحدان آمریکا ازجمله اردن، مصر به‌صورت مستقیم و عربستان و برخی دیگر باواسطه اعلام کرده‌اند که با هیچ ائتلافی علیه ایران همراهی نخواهند کرد.

علیزاده سیاست بایدن را در هم‌راستای سیاست ترامپ برشمرد و افزود: بایدن در مقاله اخیرش در واشینگتن‌پست در حالی سیاست‌های ترامپ را زمینه‌ساز توسعه توان هسته‌ای ایران و انزوای آمریکا در جهان عنوان کرده که خود نیز همچنان در همان مسیر حرکت می‌کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت همچنین یکی دیگر از اهداف مهم سفر بایدن به منطقه را انجام اقداماتی برای مقابله با پیامدهای جنگ اوکراین به‌ویژه متقاعد‌سازی کشورهای منطقه برای منزوی کردن روسیه و مقابله با بحران انرژی و غذا برشمرد.

وی با اشاره به روابط خوب کشورهای منطقه با روسیه گفت: به نظر نمی‌رسد چنین امری با توجه به روابط تاریخی این کشورها با روسیه و همچنین نگاه تاریخی دولت‌های منطقه به سرزمین روسیه به‌عنوان انبار غلات و همچنین نقش مسکو در بازار جهانی انرژی قابل تحقق باشد.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *