» آخرین اخبار » گیلان » گیلان ۶ درصد آزادگان کشور را دارد

گیلان ۶ درصد آزادگان کشور را دارد

تیر ۲۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه در ایام آینده سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را در پیش خواهیم داشت تصریح کرد: گیلان شش درصد آزادگان کشور و تعداد قابل توجهی از آزادگان با مدت اسارت بالا را داراست.

محمدرضا داوطلب در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری تمامی دستگاه ها و سازمان ها درخصوص خدمت رسانی به جامعه ایثارگری با بیان اینکه در زمینه اشتغال و تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری، زمین، درمان و… در کشور در سطح خوبی قرار داریم گفت: امیدوارم با استفاده از ظرفیت های موجود و افزایش همکاری های فی ما بین در زمینه ارائه خدمت به خانواده های شاهد و ایثارگر به زودی در رتبه های بالا قرار گیریم.

وی با اشاره به درخشش کادر درمان در مقابله با بیماری منحوس کرونا و شهادت برخی از این عزیزان عنوان کرد: رئیس کمیته احراز شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی است و طی جلسات برگزار شده در تلاشیم تا وضعیت احراز شهادت این عزیزان در سریع ترین زمان ممکن به پایان برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، مزین شدن سطح شهرها و روستاها به تمثال مبارک شهدا را نعمتی بزرگ دانست و با اشاره به شرایط کنونی تابلوها و تصاویر شهیدان به سبب اقلیم خاص گیلان یادآور شد: در این زمینه اقدامات مثبتی صورت گرفته و با همکاری دستگاه های ذیربط اقدامات لازم جهت تعویض تابلوها انجام خواهد شد.

داوطلب با بیان اینکه در ایام آینده سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را در پیش خواهیم داشت تصریح کرد: گیلان شش درصد آزادگان کشور و تعداد قابل توجهی از آزادگان با مدت اسارت بالا را داراست و به منظور اجر نهادن به مقام و ارزش سال ها مقاوت و اسلام دوستی و وطن پرستی این افراد برنامه های ویژه ای مدنظر قرار گرفته است.

وی ایام هفته دولت و گرامیداشت دوران دفاع مقدس را از دیگر مناسبت های پیش رو عنوان کرد و یادآور شد: چنین روزهایی بهترین فرصت برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و نباید بگذاریم به راحتی از دست بروند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان به افزایش میانگین سنی و کهولت جامعه ایثارگر به ویژه والدین شهدا اشاره کرد و افزود: درک ایثارگران و استفاده از بینش و دیدگاه آنان به ویژه پدران و مادران شهدا در کنار تکریم درست و در شان آنها به بهترین شکل ممکن زیباترین روش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، زیرا چنین گنجینه هایی هرگز دوباره به دست نخواهند آمد.

داوطلب تولید محتوا با موضوعات مختلف و با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت را از ملزومات امروز جامعه دانست و تصریح کرد: فضای مجازی بخش مهمی از زندگی مردم را تشکیل می دهد و می توان با حضور فعال در چنین فضایی بهترین اثر را بر قلب و ذهن نسل های آینده انقلاب گذاشت.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×