» آخرین اخبار » گیلان » هفته های فرهنگ و هنر در تقویم فرهنگی گیلان ثبت می شود

هفته های فرهنگ و هنر در تقویم فرهنگی گیلان ثبت می شود

تیر ۲۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه هفته های فرهنگ و هنر شهرستانی در تقویم فرهنگی استان ثبت می شود، گفت: با همت اهالی فرهنگ و هنر در سال های آتی نیز این هفته ها را ادامه خواهیم داد.

رضا ثقتی در اختتامیه هفته فرهنگ و هنر شهرستان آستانه اشرفیه، از این شهرستان به عنوان نماد فرهنگ و دیانت مردم گیلان یاد کرد و گفت: آستانه اشرفیه در عرصه فرهنگ و هنر حاصلخیزی منحصر به فردی دارد.

وی با بیان اینکه مردم گیلان برای مفاخر و مشاهیر خودشان ارزش و احترام و ارادت قائل هستند و بزرگان فرهنگی و هنری و ادبی و دینی را از یاد نمی برند، تصریح کرد: امسال هفته های فرهنگ و هنر را در هر ۱۷ شهرستان گیلان برگزار خواهیم کرد و آستانه اشرفیه ایستگاه اول بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری دومین هفته فرهنگ و هنر استان در شهرستان فومن خبر داد و تصریح کرد: هدف از برگزاری هفته های فرهنگ و هنر پیشرانی ظرفیت های فرهنگی و هنری هر شهرستان است، در واقع می خواهیم که اهالی فرهنگ و هنر رسانه خودشان برنامه ها را به دست بگیرند.

ثقتی با تاکید بر لزوم همدلی مدیران شهری در حوزه فرهنگ، اضافه کرد: اگرچه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی فرهنگ هستند، اما فرهنگ یک مقوله فراسازمانی است و همه سازمان ها و نهادها و ظرفیت های کشور باید پای کار فرهنگ بیایند.

وی هفته های فرهنگ و هنر را مرکز ثقل وحدت و همدلی مدیران دانست و گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری هفته های فرهنگ و هنر شناسایی و شکوفایی استعدادهای شهر است، زیرا تا رویداد و جشنواره و رقابتی نباشد، استعدادها ظهور و بروز نمی یابد لذا باید استعدادهای شهر و دیارمان را شناسایی و بر معرفی آنان تمرکز کنیم و این استعدادها را پای کار فرهنگ و هنر بیاوریم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هفته های فرهنگ و هنر شهرستانی در تقویم فرهنگی استان ثبت می شود، گفت: با همت اهالی فرهنگ و هنر در سال های آتی نیز این هفته ها را ادامه خواهیم داد.

وی هزینه کردن در حوزه فرهنگ و هنر را سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ و هنر ارزش افزوده ما هستند و لذا دولت سیزدهم برای سرمایه گذاری در عرصه فرهنگ و هنر پیشروست.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×