» دسته‌بندی نشده » رونق مساجد رویکرد اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری است

رونق مساجد رویکرد اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری است

تیر ۲۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/زنجان رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: رویکرد اصلی کانون‌ها در دوره جدید، رونق مساجد بوده و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای رونق این اماکن در مسائل فرهنگی، هنری و کتابخانه‌ها ورود پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام کمال خداداده شامگاه دیروز (۱۹ تیرماه) در حاشیه جشن بزرگ عید سعید قربان مه در شهرستان خدابنده برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کشور حدود ۸۵ هزار مسجد دایر است که ۲۶ هزار باب از این مساجد کانون مجوزدار که از ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور مجوز گرفته‌اند، دارند و قطعاً همه این کانون‌ها فعال نیستند.

وی افزود: کانون‌های مختلفی در مساجد فعال هستند که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری به صورت تخصصی در اماکن کار می‌کنند. به عنوان مثال حدود ۴۷۰۰ کانون در حوزه سرود فعالیت می‌کنند و تعدادی از این کانون‌ها در حوزه تئاتر و دیگر مسائل فرهنگی فعال هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی کانون‌ها در دوره جدید، رونق مساجد است و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای رونق مسجد در مسائل فرهنگی، هنری و کتابخانه‌ها ورود پیدا کرده است. همچنین در حوزه‌هایی همچون اکران فیلم، برگزاری کارگاه‌های نویسندگی و رمان‌نویسی فعالیت دارند تا بتوانیم نیروهایی برای حوزه فرهنگی تربیت و تحویل جامعه دهیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×