» دسته‌بندی نشده » توطئه توکیو – واشنگتن برای استقرار موشک‌های میان‌برد در جزایر ژاپن

توطئه توکیو – واشنگتن برای استقرار موشک‌های میان‌برد در جزایر ژاپن

تیر ۱۸, ۱۴۰۱ 1۰


یک منبع آگاه گفت، نیروهای دفاعی ژاپن و ارتش آمریکا مدت‌هاست از ۲۰۲۱ برای کمک به واشنگتن به منظور استقرار موشک‌های بالستیک میان‌برد در جزایر جنوب‌ غربی ژاپن به منظور دستیابی به “بازدارندگی یکپارچه” علیه چین با تقویت ساخت و ساز “اولین زنجیره جزیره” توطئه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این منبع مطلع به روزنامه گلوبال تایمز گفت، از سال ۲۰۲۱ نیروهای ژاپنی و ارتش آمریکا برای ترغیب و فشار بر دولت فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن به منظور همکاری با برنامه واشنگتن درباره استقرار موشک برای بازدارندگی مقابل چین تلاش کرده‌اند.

این منبع با اشاره به گزارش‌های علنی در رسانه‌ها گفت، آمریکا مونتاژ موشک‌های میان‌برد مستقر در زمین از نیروی ضربت چند دامنه‌ای خود را آغاز کرده و اولویت استقرار آن در اولین زنجیره جزیره است که می‌تواند خطر امنیتی بزرگی را برای منطقه آسیا اقیانوسیه ایجاد کند.

کارشناسان نظامی معتقدند که توطئه بین ژاپن و آمریکا برای صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه مفید نیست و نشان‌دهنده قصد شوم ژاپن برای اتحاد با آمریکا برای مقابله مشترک با چین است. کارشناسان نظامی هشدار دادند که ژاپن این ضربه و عواقب آن را متحمل خواهد شد.

به گفته این منبع، گرچه دولت کیشیدا هنوز تصمیمی نهایی در مورد استقرار موشک‌های میان‌برد آمریکا در این کشور نگرفته است، نیروهای دفاع شخصی ژاپن با توجه به انعطاف‌پذیری موشک‌های میان‌برد مستقر در زمین، آمادگی‌های اولیه برای چنین استقراری را به طور قابل ملاحظه‌ای تشدید کرده‌اند.

جان آکوئیلینو، فرمانده هند اقیانوسیه آمریکا، در نوامبر ۲۰۲۱ با همراهی کوجی یامازاکی، رئیس ستاد مشترک نیروهای دفاع از خود ژاپن، از تدارکات برای پایگاه‌های نظامی در جزایر جنوب غربی ژاپن بازدید کرد.

در ژانویه ۲۰۲۲، ژاپن و آمریکا در بیانیه‌ مشترکی که در نشست ۲+۲ به دست آمد، گفتند که ارتش آمریکا و نیروهای ژاپن به تدریج سهم تاسیسات نظامی در جزایر جنوب غربی ژاپن را افزایش می‌دهند.

برخلاف سامانه ضد موشکی تاد که ایالات متحده در کره جنوبی مستقر کرده است، استقرار موشک‌های میان برد زمینی نیازی به زیرساخت‌های مقیاس بزرگ در تاسیسات ندارد و می‌تواند از سوی نیروی ضربت چند حوزه‌ای در مکان‌های دیگر مونتاژ شود و به سرعت در پایگاه‌های نظامی ژاپن – ایالات متحده مستقر شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×