» دسته‌بندی نشده » بالون؛ سلاح جدید آمریکا برای حفاظت از پایگاه‌هایش در سوریه

بالون؛ سلاح جدید آمریکا برای حفاظت از پایگاه‌هایش در سوریه

تیر ۱۷, ۱۴۰۱ 0۰


به دنبال افزایش حملات راکتی و موشکی به پایگاه‌های غیرقانونی واشنگتن در سوریه، منابع محلی سوری از استفاده آمریکا از بالون‌های مجهز به دوربین نظارتی برای حفاظت از این پایگاه‌ها خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع محلی سوری در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کردند: نیروهای آمریکایی مستقر در میدان گازی “کونیکو” و میدان نفتی “العمر” سوریه یک شیء عجیب را بر فراز پایگاه‌هایشان در این منطقه به هوا فرستاده‌اند که با چشم قابل مشاهده است.

این منابع گفتند: پس از بررسی مشخص شد که این شیء بالون بدون سرنشین است که به منظور رصد تحرکات در اطراف پایگاه‌های آمریکا در منطقه مذکور به هوا فرستاده شده‌ است.

طبق گفته منابع مذکور، این بالون‌ها مجهز به مجموعه‌ای از حسگرهای پیشرفته از جمله دوربین‌های فیلمبرداری و دستگاه‌های تصویربرداری لیزری برای تعیین برد اهداف و همچنین امکان جاسوسی از ارتباطات در منطقه هستند.

این منابع همچنین گزارش دادند: بالون‌های نیروی هوایی آمریکا همچنین مجهز به دوربین‌های دید در شب و روز و رادارهای هستند که به تشخیص تحرکات مشکوک در منطقه کمک می‌کنند. این بالون می‌تواند ۱۴ روز در هوا بماند و در برابر سرعت باد مقاومت کند و همچنین تا ارتفاع ۲۰۰۰ پایی اوج بگیرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که پایگاه‌های غیر قانونی آمریکا در سوریه و به ویژه در میدان نفتی العمر هر از چند گاهی هدف حملات راکتی و موشکی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×