» آخرین اخبار » گیلان » آمریکا می داند که دیگر نمی تواند ایران را منزوی کند

آمریکا می داند که دیگر نمی تواند ایران را منزوی کند

تیر ۱۷, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، با اشاره به برنامه آمریکا برای منزوی کردن ایران، تاکید کرد: آمریکا به خیال خود ایران را منزوی کرده، اما می داند که دیگر نمی تواند مانع قدرت ایران شود.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به عزت و اقتدار مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و جهانی، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران عامل شکست و حقارت دشمنان است و همین مسئله بدخواهان این کشور و نظام را خشمگین می کند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نظامی شکست خورده و اکنون جنگ نرم را در دستور کار دارد، افزود: ترویج سبک های غیر اسلامی و گسترش بی حجابی ها از جمله برنامه های دشمن برای استحاله فرهنگی ماست، اما آنان نمی دانند که ملت ایران ریشه های عمیق فرهنگی و تاریخی و دینی دارند.

امام جمعه رشت سلحشوری مردان و پاکدامنی بانوان ایرانی را بی نظیر دانست و عنوان کرد: فرهنگ ایرانی – اسلامی افتخار ماست و هیچ کشور و ملتی در دنیا از چنین تاریخ و هویت و فرهنگی برخوردار نیست لذا دشمنان نمی توانند با تهاجم نرم خود خدشه ای به انقلاب ما وارد کنند.

وی در ادامه به فرارسیدن ۲۱ تیر، روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: حکم حجاب برای مخالفت با آزادی زنان نیست، بلکه اسلام با بی عفتی مخالفت می کند و می خواهد زنان در جامعه اسلامی ابزار نباشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زنان مسلمان با حجاب و عفت در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و علمی و اجرایی منشا کارآمدی هستند، خاطرنشان کرد: حجاب فرصتی برای حضور عفیفانه بانوان در جامعه است، اما بی حجابی و محدود شدن بانوان به آراستگی ظاهری تنها از آنان یک شیء می سازد.

آیت الله فلاحتی مسئله عفاف و حجاب را یکی از اهرم های فشار استکبار جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی حقوق بشر ساخته غرب را باور ندارد و برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین آن برای جامعه به ویژه نسل جوان تدبیر و برنامه ریزی کرده است.

وی در ادامه به استفاده ابزاری آمریکا از اروپا برای مقابله با قدرت چین و روسیه اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا تلاش می کند روسیه را دشمن نظامی غرب و چین را دشمن اقتصادی غرب معرفی کند.

امام جمعه رشت با اشاره به برنامه آمریکا برای منزوی کردن ایران، تاکید کرد: آمریکا به خیال خود ایران را منزوی کرده، اما می داند که دیگر نمی تواند مانع قدرت ایران شود؛ جلوی چشم دشمان روز به روز بر قدرت و تعامل منطقه ای و بین المللی ایران افزوده می شود و کسی جرات مخالفت ندارد.

وی یکی از جلوه های قدرت جمهوری اسلامی را حرکت سریع رو به افول اسرائیل دانست و گفت: ایران اسلامی در مقابل زورگویان عالم ایستاده و همین روحیه برای ما اقتدار ایجاد کرده و آمریکا و غرب پیش از اینکه به فکر توطئه علیه کشورها و دولت ها باشند، درگیر حفظ موجودیت اسرائیل هستند که به اذعان خودشان در حال افول و اضمحلال است.

امام جمعه رشت، از اقدامات دولت سیزدهم در طی یک سال گذشته قدردانی کرد و یادآور شد: امروز نیازمند ثبات مدیریتی به ویژه در استان گیلان هستیم و مردم اقدامات مسئولان را می سنجند؛ همچنین اقدامات مثبت دولت باید برای مردم تبیین شود تا امیدواری پیدا کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×