» دسته‌بندی نشده » إعمال فشار وزارت انرژی اسرائیل برای پنهان کردن حملات پهپادی حزب‌الله به کاریش

إعمال فشار وزارت انرژی اسرائیل برای پنهان کردن حملات پهپادی حزب‌الله به کاریش

تیر ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


یکی از رسانه‌های اسرائیلی از فشارهای وزارت انرژی این رژیم برای پنهان کردن خبرهای مربوط به پرواز پهپادهای حزب‌الله به سمت منطقه کاریش خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، رادیوی رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) فاش کرد که وزارت انرژی این رژیم بنا به برخی دلایل از جمله منافع اقتصادی و امنیتی، فشارهایی را برای جلوگیری از انتشار خبرهای مربوط به پهپادهایی که حزب‌الله به سمت منطقه کاریش به پرواز درمی‌آورد، اعمال می‌کند.

سایت اقتصادی “گلوبز” رژیم صهیونیستی نیز پیش از این از سقوط ۲.۵۵ درصدی ارزش سهام شرکت نفتی “انرجین” در معاملات بورس تل‌آویو چند روز پس از عملیات پهپادهای مقاومت خبر داد.

به گفته برخی از تحلیلگران اسرائیلی، سقوط ارزش سهام شرکت انرجین همزمان با تلاش‌های ناکام چند روز اخیر آن برای افزایش قیمت و فروش آن به مالکان جدید بود.

روزنامه “یسرائیل هیوم” نیز نوشت، ارتش اشغالگر به دلیل تمایل برای حفظ ابهامات درباره حزب‌الله،  خبر سرنگونی پهپاد را تا روز چهارشنبه منتشر نکرد، علاوه بر این ارتش اسرائیل در مورد اینکه این پهپاد با تجهیزات اسرائیلی ساقط شده، اطمینان کامل ندارد.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه نوشت، احتمالا تصمیم این بار اسرائیل برای پاسخ ندادن به سفر هفته آتی بایدن به منطقه مربوط بوده و یا به دلیل این واقعیت است که قدرت حزب‌الله عامل بازدارندگی اسرائیل شده است.

مقاومت اسلامی در لبنان روز شنبه اعلام کرد که در چارچوب ماموریت‌های شناسایی، سه فروند پهپاد غیرمسلح را به سمت منطقه مورد مناقشه در میدان کاریش به پرواز درآورد و این پهپادها ماموریت مدنظر را انجام داده و پیام را رساندند.

سایت عبری زبان واللا نیز اعلام کرد، نیروی هوایی (ارتش رژیم صهیونیستی) در سرنگون‌سازی پهپاد حزب‌الله که روز شنبه به سمت سکوی کاریش به پرواز درآمده بود، با مشکل مواجه شد و نیروها متوجه پرواز یک پهپاد دیگر به سمت سکو نشدند و آن پهپاد با شلیک موشک باراک از کشتی نیروی دریایی ساقط شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×