» دسته‌بندی نشده » گلستان نیاز «تاتارستان» به محصولات باغی را تأمین می‌کند

گلستان نیاز «تاتارستان» به محصولات باغی را تأمین می‌کند

تیر ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: استان گلستان می تواند نیاز «تاتارستان» روسیه به محصولات باغی را تأمین کند.

دکتر زنگانه استاندار گلستان در دیدار با رییس اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاتارستان روسیه اظهار کرد: تولیدات پتروشیمی و صادرات آن به هندوستان می‌تواند از طریق اینچه برون انجام شود، جمهوری تاتارستان در حوزه نهاده های دامی و خوراک دام و همچنین صنایع پشتیبان حوزه کشاورزی و مواد اولیه برای تولید روغن نیاز استان گلستان را تامین و استان گلستان هم می تواند نیاز به محصولات باغی تاتارستان را تامین کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر امکان حمل و نقل دریایی، استان گلستان در منطقه آزاد اینچه برون، نقطه ورودی کریدور شمال جنوب است، افزود: مشوق های خوبی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد وجود دارد و امکان انتقال کالا و صادرات از کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای آزاد را فراهم می کند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه جمهوری تاتارستان و ایران و به ویژه استان گلستان در حوزه های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و فعالیت های کشاورزی قرابت های زیادی دارند، بیان کرد: در زمینه های علمی، دانش بنیان و توسعه صنعت پشتیبان حوزه کشاورزی و تبادل نهاده های دامی می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.

استاندار گلستان همچنین در ادامه سفر خود در ملاقات با وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری تاتارستان اظهار کرد: تاسیس نمایندگی اتاق تعاون استان گلستان در تاتارستان و در شهر کازان موجب توسعه مراودات در حوزه اشتغال و تجارت می شود.

علی محمد زنگانه با بیان اینکه گلستان دو مرکز کاریابی بین المللی دارد که می تواند نیروی کار به خارج از کشور اعزام کند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مراودات خوبی در حوزه کاریابی بین المللی و همچنین تقویت تعاونی ها به عنوان بخش مردمی اقتصاد داشته باشیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×