» آخرین اخبار » گیلان » راه اندازی خانه مفاخر گیلان در عمارت آوانسیان

راه اندازی خانه مفاخر گیلان در عمارت آوانسیان

تیر ۱۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از مرمت عمارت آوانسیان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد: امسال خانه مفاخر گیلان را در این عمارت راه اندازی خواهیم کرد.

رضا ثقتی در نشست صمیمی استاندار گیلان با مفاخر ادبی، فرهنگی و هنری استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، سیاست دولت سیزدهم را پرداختن و تمرکز بر جامعه نخبگانی دانست و اظهار کرد: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در حوزه فرهنگ و هنر توجه به مفاخر ادبی، فرهنگی و هنری است.

وی فرهیختگان را سرمایه های عظیم و بی بدیل جامعه دانست و افزود: فرهیختگان ادبی و فرهنگی و هنری موجب ارتقای فرهیختگی جامعه هستند و هرچقدر برای بزرگداشت این فرهیختگان تلاش کنیم به صورت مستقیم به فرهیختگی و ارتقای جامعه نخبگانی کمک کردیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از راه اندازی مجدد شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پس از هشت سال تعطیلی خبر داد و گفت: انجمن مفاخر ادبی، فرهنگی و هنری استان نیز بعد از دوران کرونا فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم با تلاش اعضای انجمن شاهد رونق فعالیت های فرهنگی باشیم.

ثقتی از مرمت عمارت آوانسیان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد: امسال خانه مفاخر گیلان را در این عمارت راه اندازی می کنیم.

وی با بیان اینکه هفته های فرهنگ و هنر گیلان پس از هشت سال تعطیلی در ۱۷ شهرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هفته های فرهنگ و هنر را از شهرستان آستانه اشرفیه و با مراسم بزرگداشت استاد محمد معین آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر ادبی و فرهنگی و هنری استان در تراز ملی خبر داد و عنوان کرد: درجه هنری مفاخر گیلان را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به لزوم خرید حمایتی آثار و کتب مفاخر استان، اضافه کرد: خوشبختانه خرید حمایتی آثار مفاخر در سال ۱۴۰۱ شد نسبی خوبی داشته است.

ثقتی جهت دادن جشنواره های فرهنگی و هنری به سمت مفاخر  را یکی دیگر از رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست و بیان کرد: روزهای خوب پیش روی اهالی فرهنگ و هنر است و قطعا شاهد رونق فعالیت ها خواهیم بود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×