» آخرین اخبار » گیلان » طرح تأسیس شبکه ملی توسعه فناوری حوزه آب و انرژی به مجلس داده شد

طرح تأسیس شبکه ملی توسعه فناوری حوزه آب و انرژی به مجلس داده شد

تیر ۱۴, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم نجفی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید به تخلفات یکی از شرکت‌های خصوصی در خصوص واردات صوری نهاده دامی رسیدگی شود، اظهار کرد: یکی از شعارهای مهم مجلس شورای اسلامی مبارزه با فساد در هر سطحی بوده و در راه تحقق این شعار، مجلس با هیچ فردی و جریانی مماشات نمی‌کند.

وی با اشاره به جزئیات تخلف صورت گرفته در خصوص واردات نهاده‌های دامی گفت: یک شرکت خصوصی به صورت صوری واردات ۵۰۰ هزار تن نهاده را در سامانه بارگذاری کرد و مرغداران حدود یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از وی خرید کردند، لذا پس از محرز شدن تخلف مجلس وارد عمل شده و در حال تحقیق و تفحص است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تشکیل کمیته‌های مختلف در کمیسیون کشاورزی در راستای بررسی نواقص موجود در حوزه کشاورزی بیان کرد: اگر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهری واقع شود مرجع رسیدگی به آن شهرداری بوده و در کمیته‌های مربوطه موضوع بررسی می‌شود.

نجفی از ارائه طرحی در خصوص توسعه فناوری آب به مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: طرحی مبنی بر تأسیس شبکه ملی توسعه فناوری حوزه آب و انرژی به مجلس داده شده و به زودی کامل و در صحن علنی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر اعضاء کمیسیون کشاورزی به گیلان بیان کرد: احداث شهرک کشاورزی در مرکز آستانه‌اشرفیه مجوز گرفته و قطعه زمینی نیز برای احداث شهرک صنعتی در کیاشهر در نظر گرفته شده و مراحل نقل و انتقال آن در حال انجام است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان، اسکله بندر کیاشهر را یکی از ظرفیت‌های گردشگری مهم در استان گیلان معرفی کرد و افزود: بندر کیاشهر یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای کشور است که اگر به آن توجه شود به راحتی منجر به رشد اقتصادی در منطقه خواهد شد ولی  سازمان محیط زیست مجوز لایروبی برای استفاده از بندر صیادی را نمی‌دهد.

به گفته نجفی، مقرر شد تا محیط زیست مجوز مربوطه را صادر کند و یا کتباً بنویسد که شرایط صید ندارد و گردشگری شود اما به اعتقاد بنده این اسکله توان هر دو مورد را دارا است.

وی با بیان اینکه نوسازی کارخانجات برنجکوبی منجر به صرفه‌جویی ۲۵۰ هزار تنی در تولید برنج می‌شود، تصریح کرد: مجوز واردات جمعاً به میزان یک میلیون تن صادر شده و نظارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی لحاظ می‌شود ولی واردات برنج در چهار ماهه منتهی به فصل برداشت ممنوع است. 

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه ما بین جهاد کشاورزی گیلان و ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه بین جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شده تا در ۳۰ درصد اراضی گیلان کشت دوم انجام دهیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *