» آخرین اخبار » گیلان » دبیرخانه دائمی جشنواره «حریم رسالت» در گیلان راه اندازی می شود

دبیرخانه دائمی جشنواره «حریم رسالت» در گیلان راه اندازی می شود

تیر ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل امور بانوان گیلان، با بیان اینکه به زودی دبیرخانه دائمی جشنواره «حریم رسالت» در گیلان راه اندازی می شود، عنوان کرد: این جشنواره نقش عفاف و حجاب و زیست عفیفانه را در کاهش آسیب های اجتماعی پیگیری می کند.

زهرا یعقوب نژاد در کارگروه عفاف و حجاب استان گیلان، با بیان اینکه دستگاه های اجرایی موظف به اجرای بالغ بر ۳۰۰ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب هستند، اظهار کرد: ۳۳ دستگاه در کارگروه عفاف و حجاب عضویت دارند و لذا باید اقدام به برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات کنند.

وی روح حاکم بر برنامه های حوزه عفاف و حجاب را بیشتر حاکمیتی دانست و افزود: مردم در ارتباط با عفاف و حجاب هستند و لذا باید برنامه ها را به سمت مردمی ببریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خواستار بازرسی های مردمی در حوزه عفاف و حجاب شد و بیان کرد: نیاز فعلی جامعه اقناع سازی است و باید به تبیین و تشریح ریشه های عفاف و حجاب بپردازیم.

یعقوب نژاد از برگزاری جشنواره رسانه ای «حریم رسالت» ویژه بانوان در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری سازمان بسیج رسانه استان در اواخر تیر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به زودی دبیرخانه دائمی جشنواره «حریم رسالت» در گیلان راه اندازی می شود، عنوان کرد: این جشنواره نقش عفاف و حجاب و زیست عفیفانه را در کاهش آسیب های اجتماعی پیگیری می کند؛ همچنین به نقش عفاف و حجاب در هویت بخشی بانوان و ارتقای روحیه خودباوری آنان می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین سجاد سرافراز، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز، نظارت بر سلامت محیط ادارای در حوزه عفاف و حجاب را یکی از وظایف این ستاد دانست و اظهار کرد: کار نظارت و بازرسی را آغاز کردیم و متاسفانه آمارهای میدانی عفاف و حجاب در ادارات مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه بخش های حاکمیتی اقدامات ایجابی در حوزه عفاف و حجاب انجام نداده است، عنوان کرد: دستگاه ها باید ترویج عفاف و حجاب را از خودشان شروع کنند و اولویت آن تفکیک جنسیتی است.

دبیر ستاد احیای گیلان کارهای فرهنگی را زمان بر دانست و تصریح کرد: عفاف و حجاب باید متولی مشخص داشته باشد و نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما بودجه ویژه دریافت کنند.

حجت الاسلام سرافراز، ۲۱ تیر را آغاز هفته عفاف و حجاب دانست و متذکر شد: هر دستگاهی یک برنامه فرهنگی مرتبط با عفاف و حجاب در این هفته داشته باشد.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در ادامه، با تاکید بر لزوم رعایت حجاب و پوشش در مدارس، خاطرنشان کرد: امروزه با شبهاتی درباره عفاف و حجاب مواجه هستیم و لذا به کارشناسان مسلط و خبره جهت پاسخگویی به دانش آموزان نیاز داریم؛ همچنین از طریق دانش افزایی ضمن خدمت، معلمان پرورشی را وارد حوزه اقناع سازی خواهیم کرد.

وی ارائه الگوهای مناسب عفاف و حجاب برای دانش آموزان را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: متاسفانه آورده های ما در حوزه لوازم التحریر مناسب با فرهنگ عفاف و حجاب نیست و با هماهنگی تولیدکنندگان آماده فراهم سازی لوازم التحریر با تصاویر مناسب هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه همسویی اولیا به سیاست های حوزه عفاف و حجاب کمک می کند، گفت: برگزاری همایش های دانش آموز محور مدرسه ای و فرامدرسه ای در دستور کار است. همچنین از ظرفیت نرم افزار «شاد» برای تولید محتوای مرتبط با عفاف و حجاب بهره خواهیم گرفت.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×