» آخرین اخبار » گیلان » احداث مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان

احداث مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان

تیر ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی مدیرکل  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت موزه در معرفی آداب، سنن، رسوم و فرهنگ مردم هرمنطقه اظهار کرد: موزه میراث روستایی گیلان ۱۷ سال پیش با  هدف صیانت از فرهنگ، معماری و آداب و رسوم گیلان افتتاح شد.

وی با تأکید بر اینکه نقش فرهنگی موزه‌ها به عنوان بستری برای مبادلات فرهنگی است، گفت: موزه‌ها مراکز فرهنگی هستند که خلاقیت همراه با دانش، در آنها نقش مهمی دارد.

جهانی با اذعان به اینکه موزه‌ها برای حفظ و انتقال میراث معنوی و فرهنگی، نقش مهمی دارند، افزود:  بنا بر پیشنهاد معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این قرارگاه سازندگی اعلام امادگی کرد تا مسجدی با الگوی معماری سنتی که با سازگار و اقلیم و معماری متناسب در موزه میراث روستایی گیلان در رشت ایجاد کند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، موزه‌ میراث‌ روستایی، اقدامات پاسدارانه برای میراث معماری روستایی گیلان پس از انجام مراحل بررسی و داوری در اسفندماه سال گذشته مورد موافقت کلیه اعضای شورای ثبت کشور قرار گرفت .

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *