» آخرین اخبار » گیلان » آبیاری مزارع با آب شرب؛ عامل افت فشار آب روستایی

آبیاری مزارع با آب شرب؛ عامل افت فشار آب روستایی

تیر ۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به افزایش افزایش مصرف آب شرب روستایی گفت: استفاده از آب شرب برای آبیاری مزارع یکی از دلایل افت فشار آب در روستاهاست.

مازیار علیپور در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مصرف آب شرب در سطح روستاها و شهرهای استان گیلان، گفت: براساس آمار مصرف آب شرب در روستاهای گیلان ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه است.

وی میزان مصرف آب در سطح شهرهای استان را نیز ۳۹۰۰ لیتر بر ثانیه دانست و افزود: میزان مصرف آب شهری نسبت به سال گذشته خیلی تغییری نکرده است، اما شاهد افزایش مصرف آب روستایی هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان، یکی از دلایل افزایش مصرف آب در روستاها را استفاده در مزارع دانست و تصریح کرد: استفاده از آب شرب برای آبیاری مزارع یکی از دلایل افت فشار آب در روستاهاست.

علیپور ادامه داد: برای تامین آب شرب علاوه بر اینکه از آب‌های سطحی و آب سد شهربیجار استفاده می کنیم، چاه هایی هم به صورت رزرو داریم تا هنگام کمبود و افت فشار، با راه اندازی این چاه ها جبران کنیم.

وی با اشاره مدیریت سخت آب در روستاهای ییلاقی، تصریح کرد: منبع آب روستاهای ییلاقی وابسته به چشمه هاست و لذا با کاهش آب چشمه مدیریت آب و جبران افت فشار سخت می شود در این راستا ضروری است که مشترکین در مصرف آب صرفه جویی کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×