» دسته‌بندی نشده » مرتضوی: برنامه ۷ ساله برای نجات تالاب انزلی پیش‌بینی شده است

مرتضوی: برنامه ۷ ساله برای نجات تالاب انزلی پیش‌بینی شده است

تیر ۷, ۱۴۰۱ 0۰


معاون اجرایی رئیس جمهور از پیش‌بینی برنامه هفت ساله برای علاج‌بخشی و نجات تالاب انزلی خبر داد و گفت: به‌طور مداوم پیگیری می‌کنیم تا خطر از تالاب انزلی رفع شود.

به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی در دومین نشست ساماندهی تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود دشت که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف  برگزار شد، اظهار داشت: در بازدید رئیس جمهور از این دو رودخانه و در راستای طرح علاج‌بخشی آن‌ها دستور تشکیل کارگروه داد که نخستین جلسه در استان گیلان برگزار شد.

وی افزود: در مطالعات جامعی که برای نجات تالاب انزلی انجام شده، یک برنامه ۷ ساله پیش بینی شده که سال گذشته در چند حوزه از جمله برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهر رشت، انزلی و برخی از فاضلاب‌های مضر نظیر پسماندهای بیمارستانی و فاضلاب زندان لاکان تأمین اعتبار شده و دو طرح دیگر نیز در حال اتمام است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در نشست امروز تأکید شد که مابقی طرح‌ها نیز در دستور کار قرار بگیرد و استاندار گیلان مأموریت دارد جلسه علاج‌بخشی تالاب انزلی را در سطح استان مدیریت کند و ما هم این طرح ملی را چه با حضور در استان و چه دعوت از مسئولان ملی و استانی در سطح کشور رصد و پیگیری می‌کنیم.  

براساس این گزارش، رئیس جمهور در پانزدهمین سفر استانی خود به گیلان، در جمع اقشار مختلف مردم، نخبگان، علما و خانواده شهدا با اشاره به وضعیت اسفناک رودخانه زرجوب و گوهررود دشت، دستور تشکیل کارگروهی ویژه برای ساماندهی وضعیت این دو رودخانه را صادر کرده بود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×