» آخرین اخبار » گیلان » معاون رئیس جمهور: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران باید منجر به حل مشکلات آنان شود

معاون رئیس جمهور: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران باید منجر به حل مشکلات آنان شود

تیر ۶, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در دیدار  تعدادی از خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه مردم ایران جان خود را فدا کردند تا ذره‌ای از خاک مقدس جمهوری اسلامی  جدا نشود، اظهار کرد: با شروع دوران دفاع مقدس مردمان بسیاری از استان‌های کشور که از جبهه‌های حق علیه باطل کیلومترها فاصله داشتند جان خود را فدا کردند تا این نظام مقدس به استحکام و موفقیت برسد. 

وی با تاکید بر لزوم پایبندی به خون شهدا توسط مسؤولان و مردم گفت: شهدای گرانقدر در جمهوری اسلامی با خون خود تجلی مکتب امام خمینی (ره) بوده و به خوبی راه مبارزه و ایستادگی در برابر مستکبران را به جهانیان نشان دادند لذا پایبندی به خون پاک شهیدان بر همه مسؤولان واجب است. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نقش پیروزی انقلاب اسلامی در گسترش فرهنگ شهادت و ایثار را بسیار موثر دانست و بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی کشورهای منطقه زیر سلطه استکبار جهانی بوده است ولی مردم با تبعیت از رهنمودهای امام راحل (ره) و با پیروزی انقلاب هیمنه استکبار جهانی در دنیا را شکسته و راه مبارزه با بیگانگان را به جهانیان نشان دادند. 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه جانبازان با نقش‌آفرینی در سال‌های دفاع مقدس موجب حفظ کرامت و عزت مردم شدند، گفت: ایثارگران با مجاهدت و دلاوری باعث شدند که دشمنان چشم طمع به کشور نداشته باشند و خدا شما جانبازان را برای ایران اسلامی حفظ کند. 

وی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر را یکی از اهداف بنیاد شهید در کشور دانست و بیان کرد: دیدارها باید طوری باشد که نیاز به مراجعه حضوری ایثارگران نباشد و  مسوولان به دیدار خانواده ایثارگران بروند و بدین ترتیب مسائل ایثارگران مرتفع شود.  

تاکید بر لزوم استفاده از فرزندان شهدا و ایثارگر در ستادهای استانداری 
نماینده عالی دولت در گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ولایتمداری مردم گیلان در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) اظهار کرد: استان گیلان با تقدیم کردم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ولایتمداری و وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند. 

اسدالله عباسی با بیان اینکه دعای معنوی شهدا و خانواده شهدا بدرقه راه مسوولان در طول ۴۴ سال گذشته بوده است، گفت: ما هر چه داریم از شهدا و دعای خیر آنان است زیرا همیشه خانواده شهدا و ایثارگران بدرقه راه مسوولان بوده است. 

وی شهدا را نشان دهنده راه درست و حق در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و حرم با شهادت و وصیت‌نامه‌های خود راه درست و حق را به مسوولان نشان دادند لذا تمامی مدیران باید با تبعیت از شهدا به مسیر خود ادامه داده و نظام مقدس را به سرمنزلگاه مقصود برسانند. 

استاندار گیلان با اشاره به مجاهدت‌های کادر درمان در دوران کرونا در این استان بیان کرد: گیلان همواره یکی از کانون‌های شیوع کرونا در کشور بوده و سفیدپوستان کادر درمان در این استان با مجاهدت‌های خود یاد دوران دفاع مقدس را زنده کردند و وجود اولین شهیده سلامت شهید نرجس خانعلی‌زاده نشان دهنده همین امر است. 

عباسی با اشاره به حضور تعداد قابل توجه فرزندان شهدا و ایثارگر در ستادهای استانداری تصریح کرد: یکی از اهداف دولت استفاده از ظرفیت فرزندان شهدا و ایثارگر در مناصب‌های مختلف است لذا و به این منظور بیش ۲۰ فرزند شهید و ایثارگر در ستادهای استانداری به کار گیری شده و حضور دارند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده شهدا و ایثارگر در استان گیلان تحلیل شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *