» آخرین اخبار » گیلان » همتی مضاعف در گیلان برای پیشگیری از خسارت برنجکاران

همتی مضاعف در گیلان برای پیشگیری از خسارت برنجکاران

تیر ۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان از فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست از همه امکانات و تجهیزات استفاده کنند تا هیچ شالیزاری بی آب نماند و حتی پیشگیری هم در این زمینه انجام شود.

اسدلله عباسی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: فرمانداران نماینده تام الاختیار ما در شهرستان ها هستند و برای حل  مشکلات نبود آب در شالیزارها همتی مضاعف داشته باشند.

وی افزود: به کشاورزان تاکید شود تا از فرصت باقیمانده برای بیمه کردن شالیزارها استفاده کنند.

استاندار گیلان از فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست از همه امکانات و تجهیزات استفاده کنند تا هیچ شالیزاری بی آب نماند و حتی پیشگیری هم در این زمینه انجام شود.

عباسی با بیان اینکه مسئولان مربوطه به صورت شبانه روزی پیگیر شوند تا رفع مشکل صورت گیرد، خاطرنشان کرد: کشاورزان ما نباید غصه داشته باشند که تشنگی مزارع باعث خسارت به محصولشان شود. به هیچ وجه کشاورزان را نباید به حال خود رها کرد.

وی ادامه داد: ما خبر داریم که چقدر آب از اول پشت سد بوده و چند مرحله رهاسازی شده است. تاکید دارم کشاورزان مقصر هم که از آبهای موجود به درستی استفاده نکردند هم نباید ضرر ببینند.

عباسی از رسانه های استان خواست اخبار را درست منعکس کنند و حواسشان باشد که به دلیل پیش آمدهای موردی در شالیزارها وضعیت استان گیلان را بد معرفی نکنند. حتما انصاف را رعایت کنند.

عباسی گفت: حتی در مواردی برای رفع کم آبی از آب سفره های زیر زمینی استفاده شود تا به صورت مقطعی مشکلات برنجکاران رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی که نیاز است حتی شهرداران با ماشین های آبیاری به مناطق بروند تا دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×