» آخرین اخبار » گیلان » زنان عشایر گیلان تولیدکننده صنایع دستی متنوع و زیبا

زنان عشایر گیلان تولیدکننده صنایع دستی متنوع و زیبا

تیر ۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رییس اداره امور عشایری گیلان گفت: زنان عشایر گیلان سالانه از تولید محصولات صنایع دستی سه میلیارد تومان درآمد کسب می کنند.

حسن همتی با اشاره به ۶۴۲ خانوار عشایر در گیلان اظهار کرد: عشایر در تولید شیر، پشم، گوشت قرمز کشور و… نقش موثری دارند. علاوه بر تولید این محصولات، عشایر در تولید صنایع دستی نیز بسیار فعال هستند و به خصوص زنان عشایر محصولات بسیار خوبی تولید می کنند.

همتی در گفت و گوی ویژه خبری ادامه داد: صنایع دستی عشایر گیلان بسیار زیبا و متنوع است و سالانه ۳ میلیارد تومان درآمد سالیانه صنایع دستی عشایر زنان گیلان است.

وی  در خصوص فعالیت زنبورداری عشایر گیلان خاطرنشان کرد: زنبورداری برای عشایر وقت گیر است و فقط برخی از خانواده ها در این زمینه فعالیت دارند.

رییس اداره امور عشایری  گیلان تصریح کرد: در استان گیلان در رضوانشهر و تالش تعاونی عشایر وجود دارد و به زودی در شهرستان های ماسال، شفت و رودبار نیز تا چندماه آینده تعاونی عشایر دایر خواهد شد.

همتی گفت: البته در شهرستان هایی که تعاونی عشایر نیست تمهیداتی اندیشیده شده است تا در بحث توزیع نهاده های دامی مشکلی وجود نداشته باشد.

وی افزود: پیگیر اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای عشایر هستیم و سال گذشته ۲ میلیارد تومان به عشایر گیلان تسهیلات داده شد.

رییس اداره امور عشایری گیلان، راه دسترسی مناسب را یکی از نیازهای اساسی عشایر گیلان عنوان کرد و گفت: یک سوم  راه های عشایری گیلان نیاز به بهسازی دارند. ‌

وی در خصوص تامین آرد عشایر گیلان تصریح کرد: مقرر شده است به زودی آرد مورد نیاز عشایر استان برایشان تزریق شود.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×