» آخرین اخبار » گیلان » اشتغال موجب درآمدزایی و حفظ کرامت خانواده زندانی می شود

اشتغال موجب درآمدزایی و حفظ کرامت خانواده زندانی می شود

تیر ۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان عضو ستاد راهبردی سند تحول قضایی کشور گفت: زندانی در حصار زندان به فکر خانواده خود است و خانواده زندانی نیز در بیرون دیوار زندان دغدغه پایداری معیشتش را دارد که با تلاش و یکدلی باید همه ما تلاش کنیم تا مسئله اشتغال این گروه هدف مرتفع و سبب درآمدزایی و حفظ کرامتشان در جامعه شود.

علیرضا جمشیدی در همایش کارآفرینان و مجمع خیرین استان گیلان در زندان تحولی لاکان با اشاره به اینکه اشتغال می تواند به زندانی هویت ببخشد و موجب پذیرش وی در خانواده و جامعه گردد گفت: طرح «بامداد» دارای آثار مثبتی از جمله معافیت از مالیات و دریافت تسهیلات بدون بهره و کم بهره بدون مشمول شدن بیمه است.

عضو حقیقی ستاد راهبردای سند تحول قضایی این طرح را یک طرح ملی بیان و خاطرنشان کرد: دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه جهت اجرای طرح مذکور با تمام امکانات آمادگی دارند و این طرح برای اجرا نیز از پشتیبانی قوی برخوردار است.

وی ادامه داد: زندانی در حصار زندان به فکر خانواده خود است و خانواده زندانی نیز در بیرون دیوار زندان دغدغه پایداری معیشتش را دارد که با تلاش و یکدلی باید همه ما تلاش کنیم تا مسئله اشتغال این گروه هدف مرتفع و سبب درآمدزایی و حفظ کرامتشان در جامعه شود.

رضا محمدی اصل، مدیر کل زندان های گیلان نیز، حضور خیرین و کارآفرینان را یکی از پله های صعود در زمینه اشتغال برای زندانیان عنوان کرد و افزود: با توجه به توانمندی های خیرین در همه عرصه ها، می توانیم در جهت توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی زندانیان کمکی های شایانی کسب کنیم.

وی عنوان کرد: برای اجرای طرح «بامداد» سازمان زندان ها فضای مناسب و امتیاز لازم از جمله آب و برق رایگان و نیروی کار ارزان در اختیار کارآفرینان و خیرین قرار می دهد و همچنین کارآفرینان که در اجرای طرح «بامداد» مشارکت می کنند علاوه بر مزایای فوق، از نیروی کار آموزش دیده متعدد و با مهارت های مختلف برخوردار خواهند بود.

مدیرکل زندان های گیلان گفت: در اجرای این طرح کارگاه های متعددی از جمله جوراب بافی، اتصالات لوازم برقی، گل سازی، ساخت درب آسانسور، بسته بندی و کارگاه های متعدد دیگر آماده و زندانیان شروع به کار شده اند که در ادامه مسیر این امر گسترش فراوانی خواهد یافت.

هاجر تحریری نیک صفت، مدیرعامل مجمع خیرین گیلان نیز در پایان، ضمن اشاره به برگزاری این همایش یادآور شد: به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان به عنوان پایلوت، قرار است تمامی راهکارهای لازم را برای ارتقای وضعیت زندان‌ها به کار گیرد که بر این اساس مهمترین محور در بحث تحول زندان‌ها اشتغال مولد و پایدار و همچنین حرفه آموزی زندانیان و خانواده های آنان است که به عنوان طرح «بامداد» با استفاده از ظرفیت های استان دنبال می شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×