» آخرین اخبار » گیلان » در یادواره های شهدا ویژگی های خاص آنان برای جوانان بازگو شود

در یادواره های شهدا ویژگی های خاص آنان برای جوانان بازگو شود

خرداد ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه در مراسم یادواره‌های شهدا باید ویژگی‌های خاص آنان برای جوانان بازگو شود، گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم سختی‌ها را تحمل می‌کردند و در قبال آن هیچ چیز نگرفتند زیرا این کار را فقط به خاطر تبعیت از ولایت انجام دادند.

سردار محمد عبدالله‌پور در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم «مرتضی حسین‌پور شلمانی» و بازدید از مزار این شهید گرانقدر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در مراسم یادواره‌های شهدا باید ویژگی‌های خاص آنان برای جوانان بازگو شود، اظهار کرد: شهدای ما با شناخت امام زمان(عج) به او یاری رساندند و ثابت کردند که اگر جامعه با امامت و ولایت باشد فتح قطعی است.

وی با اشاره به نقش موثر مکتب امام خمینی(ره) در پرورش نیروهای بسیجی و جهادی گفت: اگر سعی داریم شهدای گرانقدر خود را به جامعه معرفی کنیم باید بگوییم که این شهدا ممتازترین شاگردان مکتب اهل بیت(ع) و امام خمینی(ره) هستند که از جان، مال و خانواده خود گذشتند ولی نگذاشتند ذره‌ای از خاک جمهوری اسلامی ایران جدا شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم بازگو کردن نقش ولایت و ولایت‌پذیری در جامعه، بیان کرد: آن چیزی که در همه یادواره‌های شهدا باید عنصر کلام ما باشد این است که اگر می‌خواهیم یادواره‌ها اثربخش باشند باید در آنها از ولایت بگوییم، زیرا رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم سختی‌ها را تحمل می‌کردند و در قبال آن هیچ چیز نگرفتند زیرا این کار را فقط به خاطر تبعیت از ولایت انجام دادند.

عبدالله‌پور، یکی از برنامه‌های استکبار را کمرنگ جلوه دادن نقش ولایت پذیری در جامعه به منظور فائق آمدن بر مشکلات دانست و تصریح کرد: اسلام ناب محمدی(ص) تعریفی به جز ولایت علوی ندارد و همین مسئله نیز سبب مقاومت و ایستادگی ما در مقابل دشمان شد.

وی شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی را نمونه بارز جوان پرورش یافته مکتب روح الله دانست و گفت: این شهید گرانقدر یکی از نخبگان نظامی در نیروی قدس سپاه پاسداران بوده و شهادت ایشان فقدانی بزرگ در دل مردمان گیلان‌ و به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان بارزترین ویژگی شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی را اخلاص در عمل و بنده مخلص بودن دانست و افزود: شهید مرتضی حسین‌پور یکی از شجاع‌ترین فرماندهان نیروی قدس بوده است و علیرغم جراحت زیاد همواره در جبهه مبارزه با تکفیری‌ها حضور داشت و با تدابیر خود باعث پیروزی جبهه اسلام شد.

به گفته عبدالله‌پور تجربه هایی که شهید حسین پور در عراق و سوریه از مبارزه با گروه‌های تروریستی کسب کرده بود، او را دائما رشد می‌داد، به طوری که همه به توانایی‌هایش اعتماد داشتند و آنقدر روی منطقه اشراف داشت که اقدامات گروه‌های تروریستی را به خوبی پیش بینی و تحلیل می‌کرد و بعضا گاهی افراد دشمن را که از روبرو می‌دید به اسم می‌شناخت.

فرمانده سپاه قدس گیلان همچنین به همراه رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس و جمعی دیگر از مسئولان از مسجد شلمان که سال ۹۸ توسط ضد انقلاب مورد آتش سوزی قرار گرفته بود بازدید کرد.

سرهنگ احمد ابراهیمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در حاشیه این بازدید، با بیان اینکه جمهوری اسلامی امنیت و عزت امروز خود را مرهون خون پاک شهدا است، اظهار کرد: همه مردم و کسانی که در این کشور از نعمت امنیت و آرامش برخوردارند وامدار خون شهدا هستند؛ آن‌هایی که از حیات و زندگی خود گذشتند تا ما امروز زنده باشیم.

وی با اشاره به حضور موثر بسیج سازندگی در توسعه و مرمت مساجد و گلزارهای شهدا در کشور و گیلان گفت: موضوع شهدا مسئله عادی نیست که بگوییم مثل دیگر پروژه ها می توان از آن گذشت مسئله مطرح شهیدان مسئله قبور شهدا است و باید همه نسبت به آن حساس باشند؛ به‌ویژه مسئولانی که امروز در این کشور جایگاه و مقامی دارند.

رئیس بسیج سازندگی گیلان از آغاز مرمت و بازسازی مسجد و گلزار شهدای شلمان خبر داد و افزود: مسجد شلمان در سال ۹۸ و توسط عده‌ای ضد انقلاب مورد آتش قرار گرفته و با آسیب مواجه شد لذا بسیج سازندگی براساس وظیفه ذاتی خود پای کار آمده و در چند هفته آینده کار مرمت و بازسازی مسجد شلمان را آغاز می‌کند.

ابراهیمی با تاکید بر تسریع در روند احداث و مرمت مسجد شلمان بیان کرد: در بازدید امروز فرمانده سپاه قدس گیلان از این مسجد مقرر شد حد فاصل مسجد شلمان تا گلزار شهدای این شهر به واسطه حضور مزار شهید مرتضی حسین‌پور مسقف شود؛ این مهم پس از برآورد قیمت به زودی و در آینده‌ای نزدیک بازسازی خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×