» دسته‌بندی نشده » اسرائیل عوامل حمله به مراسم تشییع خبرنگار الجزیره را مجازات نمی‌کند

اسرائیل عوامل حمله به مراسم تشییع خبرنگار الجزیره را مجازات نمی‌کند

خرداد ۲۷, ۱۴۰۱ 0۰


بر اساس گزارش یک روزنامه اسرائیلی، تحقیقات انجام شده توسط پلیس اسرائیل درباره نقش نیروهای امنیتی اسرائیل در رابطه با حمله به مراسم تشییع پیکر خبرنگار فلسطینی کشته شده در جنین، افشاگر این مطلب است که نیروهای اسرائیلی با تبرئه از تمامی اتهامات، با هیچگونه مجازاتی روبه رو نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم،  ۱۴ مه در قدس شرقی، پلیس ضد شورش اسرائیل با یورش به عزاداران شرکت کننده در مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد و به تابوت حامل پیکر وی بی ‌حترامی کردند.

ابوعاقله در ۱۱ مه در جریان پوشش حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین در کرانه باختری مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. به دنبال شهادت وی و سپس اهانت و حمله به حاضران در مراسم تشییع پیکر وی در ۱۴ مه، خشم و محکومیت جهانی به ویژه در جهان عرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی برانگیخته شد.

در همین راستا روزنامه هاآرتص به نقل از منابع ناشناس روز پنجشنبه اعلام کرد که تحقیقات داخلی پلیس نشان از سوء رفتار افسران دارد، اما گفت که پلیس قبل از تحقیقات مشخص کرده بود که رهبران و افسرانی که بر این رویداد نظارت داشتند، تحت هر شرایطی مجازات نخواهند شد.

در این گزارش آمده است که استفاده از خشونت در آن شرایط برای پلیس مناسب بود، اما آنها می‌توانستند از استفاده از باتوم خودداری کنند.

این روزنامه به نقل از یکی از افسران ارشد پلیس نوشت: واضح است که تصاویر منتشر شده ناراحت کننده بوده و می‌توانست متفاوت باشد، اما در مجموع پلیس در مقاله با یک حادثه پیچیده و خشن “به خوبی عمل کرد”.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×