» آخرین اخبار » گیلان » مردم نگرانی بابت تولید و توزیع مرغ نداشته باشند

مردم نگرانی بابت تولید و توزیع مرغ نداشته باشند

خرداد ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان با تصریح بر اینکه اجازه نمی‌دهم در فرآیند تولید اختلالی ایجاد شود، گفت: به اندازه کافی، مرغ در استان تولید و توزیع می‌شود و مردم در این خصوص، نگرانی نداشته باشند.

اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از یک شرکت بزرگ تولیدی و زنجیره‌های تولید و توزیع مرغ گوشتی کشور در پیربازار رشت که فعالیت آن شامل مدیریت کل چرخه تولید گوشت مرغ شامل مزارع مرغ مادر، کارخانه جوجه‌کشی، مزارع پرورش مرغ گوشتی، کارخانه دان پلت، کشتارگاه صنعتی، کارخانه قطعه بندی، فرآوری گوشت و در نهایت توزیع محصول نهایی است، در جمع خبرنگاران با تبریک هفته جهاد کشاورزی، به فرآیند زنجیره تولید تا توزیع در این مجموعه بزرگ اشاره کرد و با یادآوری برگزاری نشست هایی در ارتباط با تنظیم بازار گفت: قبلا نگرانی هایی در خصوص تامین دان مرغ و نیز در مورد مسائل جوجه‌کشی وجود داشت که برای این موارد، تصمیم‌گیری‌هایی شده است.

وی به فعالیت حدود ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰ پرسنل در زنجیره‌های مختلف در این مجموعه اشاره و خاطرنشان کرد: جوجه ریزی در این مجموعه در حال انجام است و نسبت به سال گذشته شرایط بهتری دارد و در آینده هم به اندازه کافی، مرغ تولید و توزیع می‌شود و هیچ نگرانی وجود ندارد.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه عده‌ای می‌خواهند در فرآیند تولید اختلال ایجاد کنند، گفت: پیش تر گزارشی از معدوم سازی جوجه ها ارائه شده بود که با تشکیل جلسه ای مرتبط و بررسی های صورت گرفته، تاکید شد که نباید اجازه داده شود در فرآیند تولید، اختلالی ایجاد گردد و از مردم می خواهیم به شایعاتی که در این زمینه منتشر می شود، توجهی نکنند.

عباسی سیاست‌های حمایتی دولت مردمی سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و گفت: با پرداخت سرمایه در گردش به تولیدکنندگان، از واردکنندگان خوراک دام و کسانی که مشکلاتی در حوزه های بانکی دارند؛ پشتیبانی های لازم صورت می‌گیرد تا با تکمیل زنجیره ارزش، بالا بردن بهره وری و کاهش هزینه ها شاهد رونق تولید باشیم.

استاندار گیلان پس از بازدید از روند ساخت و تکمیل شهرک گلخانه‌ای دیسام شهرستان سیاهکل، گفت که مزیت‌های کشاورزی گیلان، شناسایی و از سرمایه‌گذاران صنایع بسته بندی و تبدیلی، حمایت می شود.

عرضه محصولات کشاورزی ایران از طریق راه آهن گیلان

وی همچنین با همراهی شماری از مدیران ستادی استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه از روند ساخت و تکمیل شهرک گلخانه‌ای دیسام شهرستان سیاهکل بازدید کرد و گفت: این شهرک گلخانه ای در ۸۹ هکتار راه اندازی شده و محصولات مهمی که در بازار داخلی و بازار کشورهای منطقه تقاضا دارد را تولید می کند.

عباسی افزود:  زیرساخت‌ها در این مجموعه در حال فراهم شدن است و با تکمیل آنها، برای بیش از ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مزیت های کشاورزی در گیلان را شناسایی کرده ایم، ارتقای بهره وری، ایجاد زنجیره ارزش از تولید تا بسته بندی و نیز حمایت از توسعه صنایع تبدیلی را از مواردی عنوان کرد که دارای اهمیت است و سرمایه‌گذاران در این بخش‌ها، با ارائه تسهیلات مختلف از جمله سرمایه در گردش حمایت می شوند.

وی شهرک گلخانه ای دیسام سیاهکل را یکی از بزرگ ترین شهرک های گلخانه ای استان عنوان و خاطرنشان کرد: نمونه دیگری از این شهرک در انزلی وجود دارد؛ البته در نقاط دیگری، عرصه هایی شناسایی شده و در تلاش هستیم بر اساس برنامه های دولت مردمی سیزدهم، فعالیت ها به صورت جهادی استمرار داشته باشد.

عباسی به راه اندازی راه آهن گیلان و همچنین فعالیت های انجام شده برای توسعه بندر آستارا اشاره و ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این شهرک گلخانه ای، محصولات با کیفیت کشاورزی در گیلان و ایران اسلامی تولید و به نقاط مختلف عرضه شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×