» آخرین اخبار » گیلان » برنامه «خانواده دوستدار فرزند» برگزار شد

برنامه «خانواده دوستدار فرزند» برگزار شد

خرداد ۲۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان همزمان با روز میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و با توجه به اهمیت موضوع خانواده و فرزندآوری، به همت امور قرآنی اداره فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان و با حضور ریاست و معاونین این سازمان، برنامه «خانواده دوستدار فرزند» برگزار شد و به رسم یادمان از فرزندان سه خانواده جهادگر استان تجلیل شد.

دکتر حمیدرضا مسکنی، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در این برنامه، طی بیاناتی سلامت همه‌جانبه انسان را تحت تاثیر هماهنگی و تناسب دو حیطه کار و خانواده دانست و بیان کرد: تعارض در این دو حیطه اغلب پیامدهای ناگواری را نصیب فرد، خانواده، سازمان و جامعه می‌کند.

وی افزود: یکی از عواملی که بر بهداشت روانی همکاران، همچنین بهره‌وری آنان تاثیر دارد تعارض کار – خانواده است که نوعی تضاد بین‌نقشی محسوب می شود.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان خاطرنشان کرد: تعارض کار – خانواده نوع ویژه‌ای از تعارض بین نقش‌ها بوده که فرد را به طور همزمان با تقاضاهای متفاوت و مسئولیت‌های کاری و خانوادگی درگیر می‌سازد.

مسکنی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع این خانواده‌ها، گفت: هر کدام از جهادگران در خانواده‌های خود نقش‌های بسیار مهمی همچون همسری، والدینی، فرزندی و… دارند که در واقع نقش اصلی آنان در زندگی است. همه ما باید تلاش فراوان کنیم تا در شرایط مختلف به بهترین شکل ایفای نقش داشته باشیم، زیرا فرزندان، گل‌های زندگی و مایه آرامش و آسایش زندگی و خانه‌های ما هستند.

وی با اشاره به پژمردگی خانواده بدون فرزند، خاطرنشان کرد: وجود فرزندان در خانواده آثار و فواید جسمانی و روان شناختی فراوانی برای والدین به دنبال دارد که در نهایت به بهداشت روانی جامعه کمک می کند.

این مقام مسئول، خانواده و فرزندآوری را از شاخصه های مهم فرهنگی دانست و گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی از زمینه های فرهنگی تقویت نهاد خانواده است.

همچنین سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان نیز، با بیان اینکه در جهاد دانشگاهی همکاران، بزرگترین و مهمترین دارایی ما هستند، اظهار کرد: آنان با مجموعه مهارت‌ها، دانش ها و تجربیات خود زمینه را جهت بهبود کارایی و بهره‌وری سازمان فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: مادامی که همکاران در مسیر پر فراز و نشیب سازمان در راستای اهداف و استراتژی‌های سازمان عمل می‌کنند، ما سرمایه‌ای انسانی خواهیم داشت که نه‌ تنها تمام‌نشدنی است، بلکه روز به روز قابل ارتقا بوده و می‌تواند ارزشی بر ارزش‌های سازمان بیافزاید.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان برگزاری این برنامه را در راستای ابعاد مختلف طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانست و عنوان کرد: خانواده و فرزندپروری یک موضوع مهم و حیاتی‌ در جامعه برای رشد و پویایی است که به علت پیشروی کشور به سمت سالمندی، یک برنامه استراتژیک محسوب می‌شود.

شفیعی، از تقارن برگزاری این جلسه با روز میلاد امام رضا(ع) ابراز خرسندی کرد و با اشاره به حکمت ۳۵۴ نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع) در این حکمت فرمودند «قُلْ شَکَرْتَ الْوَاهِبَ وَ بُورِکَ لَکَ فِی الْمَوْهُوبِ وَ بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ رُزِقْتَ بِرَّهُ؛ بگو خدای بسیار بخشنده را شکرگزار و نوزاد بخشیده بر تو مبارک باشد، امید که بزرگ شود و از نیکوکاریش بهره مند شوی».
انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×