» آخرین اخبار » گیلان » پیش بینی رونق پرورش راتون در گیلان

پیش بینی رونق پرورش راتون در گیلان

خرداد ۲۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال شاهد رونق پرورش راتون در شالیزارهای استان باشیم.

علی موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه نشاء در شالیزاری های گیلان تمام شده است و در ۷۴ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان وجین نیز انجام شده است، اظهار کرد: در مجموع وضعیت شالیزارهای استان خوب است و از نظر تامین آب نیز مشکلی فعلا وجود ندارد.

وی افزود: طبق گزارشاتی که دریافت شده است، ۵۵۲ میلیون متر مکعب ذخیره آب پشت سد سفیدرود وجود دارد و با نوبت‌بندی‌هایی که در حال انجام است، امید می‌رود سال زراعی را به خوبی سپری کنیم.

موسوی تصریح کرد: با توجه به قیمت خوب فروش برنج حتی زمین‌هایی که پارسال به صورت نکاشت رها شده بودند امسال زیر کشت برنج رفتند. پیش‌بینی می‌شود پس از برداشت اولیه برنج در گیلان شاهد رونق پرورش راتون نیز باشیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: البته این رونق پرورش راتون بستگی به شرایط آب و هوایی و میزان بارشی دارد که پس از برداشت برنج اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه راتون برنجی کم رنج‌تر، گران تر و خوش طعم‌تر از برنج اولیه است، خاطرنشان‌کرد: پارسال در ۹۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان راتون پرورش یافت و امیدواریم امسال بیش از این میزان پرورش راتون انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: در زمان پرورش راتون معمولا روستاییان از رها کردن  دامهای خود پرهیز می‌کنند و در این خصوص فرهنگ سازی خوبی در بین کشاورزان برای افزایش تولید راتون انجام شده است. 

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×