» دسته‌بندی نشده » چگونه ورزشکار صاحب ذهن برنده شود؟ + ۶ راهکار

چگونه ورزشکار صاحب ذهن برنده شود؟ + ۶ راهکار

خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ 0۰


آمادگی ذهنی قبل از مسابقه از شش مرحله تشکیل شده است که در صورت رعایت آن‌ها ورزشکار می‌تواند عملکرد خود را به صورت قابل ملاحظه‌ای در زمان مسابقه، ارتقا بخشد.

به گزارش ایسنا، گرم کردن قبل از مسابقه شامل آمادگی ذهنی برای مسابقه به شمار می‌رود و برخی راهکارهای ذهنی، ورزشکار را برای رقابت آماده می‌کند اما نکته قابل تامل این است؛ ‌ وقتی از ورزشکاران می پرسیم قبل از مسابقه چگونه گرم می‌کنید؟ اغلب راجع به گرم کردن فیزیکی صحبت می‌کنند.

در دنیای کنونی ورزش، ورزشکار باید مهارت‌های ذهنی مهمی برای گرم کردن قبل از مسابقه یاد بگیرد و از آن‌ها استفاده کند. همچنین، به خاطر داشته باشید که گرم کردن به معنای تمرین کردن مهارت‌ها نیست و مهارت‌های ورزشکار از قبل ایجاده شده و هدف، آمادگی در جهت استفاده بهینه از آن‌ها برای مسابقه است.

اضطراب قبل از مسابقه یک مانع اساسی برای داشتن عملکرد آرام و بی درد سر است و گرم کردن قبل از مسابقه می‌تواند به احساس آرامش، متمرکز ماندن و داشتن اعتماد به نفس بالا برای مسابقه کمک کند.

ورزشکاران هر روزه مشغول تمرین و ورزش هستند تا به صورت مطلوب آمادگی خود را حفظ کنند و بتوانند در زمان مسابقه عملکرد خوبی داشته باشند.

احساس ثبات و آرامش در مورد مسابقه پیش‌رو، احساس اعتماد به نفس در مورد مهارت‌ها در شروع مسابقه، لذت از رقابت و غلبه بر عوامل مخل و تضعیف کننده تمرکز قبل از بازی و اعتماد به مهارت‌های آموخته شده، ‌ به معنای آمادگی روتین ذهنی قبل از مسابقه است.

بر اساس این مطلب که از سوی  حمید یاری و محمدصادق رفعت روانشناسان ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌ آمده است: آمادگی ذهنی قبل از مسابقه نیز از شش مرحله تشکیل شده است؛ ‌ انتقال از زندگی به ورزش و وارد شدن به نقش ورزشکاری، تمرکز انحصاری بر نقش ورزشکاری و توقف هرگونه نگرانی در مورد اتفاقات زندگی اولین مرحله آمادگی ذهنی قبل از مسابقه است.

دور انداختن توقعات و درخواست‌های سخت گیرانه و فراموش کردن انتظار کامل یا برنده بودن دومین مرحله است و سومین مرحله اینکه ورزشکار شرایط را قبل از مسابقه به خوبی کنترل کند و اعتماد به نفس خود را به دست آورد.

مرحله چهارم از آمادگی ذهنی قبل از مسابقه اینکه ورزشکار به جای تمرکز بر نتیجه بازی، روی عملکرد و فرآیند مسابقه خود تمرکز کند و در لحظه باشد و به زمان جلوتر فکر نکند و در مرحله پنجم عملکرد و برنامه بازی را تمرین و تجسم کند چگونه می خواهد مسابقه دهد.

در مرحله ششم نیز ذهن و جسم خود را آماده کنید و به مهارت هایتان اعتماد داشته باشید. آمادگی بازی کردن را داشته باشید و تمرین را متوقف کنید و وارد بازی شوید.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×