» آخرین اخبار » گیلان » ارزانی و خوش آب و هوایی دردسری برای گندم زارهای رودبار

ارزانی و خوش آب و هوایی دردسری برای گندم زارهای رودبار

خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: به دلیل ارازن بودن قیمت زمین های گندم زاری و خوش آب و هوایی شهرستان افراد غیربومی تلاش دارند در این مزارع خانه دوم بسازند.  

سروش ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بیشترین گندم استان گیلان در شهرستان رودبار کشت می‌شود، اظهار کرد: امسال شاهد افزایش تولید گندم در رودبار هستیم.

وی افزود: سال گذشته در ۷۳۰۰ هکتار از اراضی رودبار گندم کاری شده بود این در حالیست که امسال در ده هزار هکتار از اراضی گندم کشت شده است.

ابراهیمی ادامه داد: قیمت خوب خرید تضمینی گندم موجب شده است که کشاورزان بیشتری در زمینه گندم کاری فعالیت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار خاطرنشان کرد: از آنجایی که معمولا کشاورزان مشکل نقدینگی دارند کشت قراردادی برنج و گندم می تواند راهکار خوبی برای برون رفت از این مشکل باشد. برنامه داریم حتما سال آینده کشت قراردادی این محصولات را در رودبار اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان رودبار ۳۳۰۰ هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد که در ۲۰۰۰ هکتار از این شالیزارها پس از برداشت گندم برنج کشت می‌شود.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر جو در شهرستان رودبار برداشت شده است و برداشت گندم نیز رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰۰ هکتار اراضی اضافه شده به گندمگاری رودبار بیشتر در مناطق بالادست است، گفت: امیدواریم همچنان میزان گندم کاری در این شهرستان افزایش یابد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل ارازن قیمت بودن زمین های گندمزار و خوش آب و هوا بودن شهرستان رودبار تمایل غیربومی ها برای ساخت خانه های دومی همواره در تهدید تغییرکاربری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: مشخص است که گندمزار و شالیزارهای رودبار فقط برای تولید گندم و برنج و دیگر محصولات کشاورزی باید حفظ شوند و سودجویان بدانند که رویای ساختن خانه دوم در این مزارع ارزشمند را به کابوس تخریب تبدیل خواهیم کرد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×