» آخرین اخبار » فناوری » نیسان لیف اس: ارزان‌ترین خودروی برقی در ایالات متحده
نیسان لیف اس: ارزان‌ترین خودروی برقی در ایالات متحده

نیسان لیف اس: ارزان‌ترین خودروی برقی در ایالات متحده

مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ 0۰

نیسان با عرضه نسخه ۲۰۲۲ خودروی برقی لیف در بازار ایالات متحده توانست رکورد ارزان‌ترین خودروی برقی موجود در این بازار را از آن خود کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی خودروسازی نیسان به تازگی از خودروی لیف ۲۰۲۲ با قابلیت‌های استاندارد و قیمت پایه ارزان‌تر از خودروهای فعلی موجود در بازار آمریکا رونمایی کرد. مدل پایه این خودرو که لیف اس نام دارد و از باتری ۴۰ کیلووات ساعتی بهره مند شده است، به قیمت ۲۷۴۰۰ دلار به فروشنده ارائه می‌شود.
 
همچنین لیف اس وی که از باتری باتری ۴۰ کیلووات ساعتی بهره مند شده است نیز هم اکنون به قیمت ۲۸۸۰۰ دلار و لیف اس وی پلاس که با باتری ۶۲ کیلووات ساعتی ارائه شده است، به قیمت ۳۸۲۴۵ دلار به مصرف کننده می‌رسد. قدرت موتور نسخه‌های اس و اس وی ۱۴۷ اسب بخار است و گشتاور آن‌ها نیز ۲۳۶ پوند-فوت بوده و برد آن‌ها نیز ۱۴۹ مایل است. البته نسخه اس پلاس از موتور ۱۶۰ کیلوواتی با قدرت ۲۱۴ اسب بخار، گشتاور ۲۵۰ پوند-فوت و برد ۲۲۶ مایلی به بازار عرضه شده است.
 

 

 
کاهش قیمت ۴۲۴۵ دلاری مدل پایه اس لیف در مقایسه با نسخه سال ۲۰۲۱ این خودرو و نیز کاهش قیمت ۶۱۳۵ دلاری مدل اس دی در برابر مدل جدیدتر این خودرو بسیار چشم گیر است. با این حال اگر عوامل مشوق خریداران را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که این قیمت‌های جدید با امکانات دریافتی هماهنگی بیشتری دارد.
 
با این حال قیمت‌های در نظر گرفته شده برای مدل‌های جدید و قدیم این خودرو موجب می‌شود که کاربران به راحتی و بدون تغییر کمپانی‌های محبوب خود به مقایسه قیمت بپردازند. همچنین مدل‌های جدید بهینه سازی‌های مفیدی نیز در خود جای داده اند که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به برخورداری تمامی مدل‌های سال جدید از درگاه شارژ سریع CHAdeMo یاد کرد.
 
به صورت کلی کارشناسان بر این باور هستند که نسخه‌های مختلف خودروهای نیسان لیف به اندازه سایر خودروهای برقی موجود در بازار ایالات متحده جذابیت ندارند و تنها نکته مثبتشان قیمتی است که نسبت به امکانات ارائه شده برای آنها تعریف شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×