» دسته‌بندی نشده » لیندرکینگ: آتش بس سنگ بنای صلح در یمن است

لیندرکینگ: آتش بس سنگ بنای صلح در یمن است

خرداد ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


نماینده ویژه آمریکا در امور یمن اعلام کرد که آتش بس فعلی در یمن که با حمایت سازمان ملل انجام گرفت و برای دوماه دیگر تمدید شد، سنگ اولیه و گام‌های ابتدایی پیش رفتن به سوی صلح در این کشور است.

به گزارش ایسنا، تیم لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در امور یمن در جریان یک مصاحبه‌ای با الشرق الاوسط درباره گام‌های بعدی پس از تمدید آتش بس، به صراحت گفت که سه چیز اهمیت اساسی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند: برقراری آتش بس و اطمینان از این که طی دو ماه آینده این آتش بس برقرار باشد و همینطور اینکه تمامی مفاد آن به صورت کامل اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه اولین گام تثبیت و تحکیم شرایط فعلی آتش بس است افزود: پس از تحقق گام اول می‌توان درباره دستیابی به یک آتش‌بس فراگیر از جمله افزایش تبادلات نظامی، صحبت کنیم تا اطمینان حاصل شود که رهبران نظامی با یکدیگر ارتباط برقرارکنند.

سومین موضوع مهم به گفته لیندرکینگ آغاز یک روند سیاسی جامع در میان خود یمنی ها به دور از دخالت‌های خارجی برای پایان دادن به مناقشه‌ای است که بیش از هفت سال به طول انجامیده است تا بتوانند درباره سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.

وی افزود: گام اول، آتش بس است و هدف بعدی رفتن به مذاکرات سیاسی است، اما فعالیت‌های زیادی وجود دارد که باید در اولویت قرار گیرد، از جمله حمایت‌های اقتصادی و بشردوستانه از مردم یمن.

وی تاکید کرد که مهم این است که بحث بین یمنی‌ها جهت تصمیم‌گیری درباره سرنوشت کشورشان باشد، این موضوعی است که “آمریکا در آن مشارکت نمی‌کند”، بلکه به طور غیرمستقیم در تقویت رایزنی‌هایی که در گذشته انجام شده، کمک خواهد کرد.

تیم لیندرکینگ از جنبش انصارلله خواست تا به تعهدات خود در قبال آتش بس سازمان ملل عمل کند و گذرگاه‌ها را در تعز و سایر مناطق باز کنند تا جدیت خود را به یمنی‌ها ثابت کنند.

لیندرکینگ هشدار داد که صلح هنوز به دست نیامده است و جنگ هنوز به پایان نرسیده است. باید به تلاش‌های خود برای رسیدن یک راه حل دائمی ادامه دهیم و مهم است که همه طرف‌ها به شرایط آتش بس احترام بگذارند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×