» دسته‌بندی نشده » هشدار چین به استرالیا برای توقف تحرکات نظامی در دریای چین جنوبی

هشدار چین به استرالیا برای توقف تحرکات نظامی در دریای چین جنوبی

خرداد ۱۷, ۱۴۰۱ 1۰


در پی رهگیری یک هواپیمای جنگی استرالیایی بر فراز منطقه‌ای مورد مناقشه در دریای چین جنوبی، پکن به استرالیا هشدار داده است تا به تحریکات خطرناک در نزدیکی مرزهای این کشور پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد که یک هواپیمای گشت‌زنی دریایی این کشور در خلال عملیات گشت‌زنی متداول در فضای بین‌المللی در دریای چین جنوبی توسط جنگنده‌های چینی رهگیری شده است. این وزارتخانه این اقدام چین را «یک مانور خطرناک» توصیف کرد که «هواپیمای پی-۸ و خدمه آن را به خطر انداخت».

تان کفئی، سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای گفت: در ۲۶ ماه مه، یک هواپیمای گشت‌زنی دریایی استرالیا «RAAF P-۸» وارد حریم هوایی چین در نزدیکی مجمع‌الجزایر شیشا شد. این هواپیما هشدارهای متعدد طرف چینی را نادیده گرفته و به نزدیک شدن به حریم هوایی این مجمع‌الجزایر ادامه داد.

این سخنگو بیان کرد که هواپیمای استرالیایی «خطری جدی علیه حق حاکمیت و امنیت چین» محسوب شده و افزود، اقدامات ارتش چین «حرفه‌ای، امن، منطقی و قانونی» بوده است.

او گفت، چین استرالیا را به «توقف فوری این قبیل اقدامات برانگیزنده خطرناک و محدود کردن اقدامات نیروی هوایی و دریایی این کشور دعوت می‌کند، در غیر این صورت مسئولیت همه عواقب جدی به گردن استرالیا خواهد بود».

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×