» آخرین اخبار » گیلان » تاثیر مهاجرت بر افزایش مصرف برق گیلان

تاثیر مهاجرت بر افزایش مصرف برق گیلان

خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان مصرف برق ویلاها را زیاد دانست و گفت: افزایش مهاجرت ها به گیلان بر مصرف برق تاثیر مستقیم دارد.

محمدتقی مهدیزادگان امروز در نشست خبرنگاران، با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان، اظهار کرد: هدف مهم وزارت نیرو این است که برق در کشور به درستی مصرف شود و این درست مصرف کردن به معنای مصرف نکردن و یا کم مصرف کردن نیست.

وی افزود: به طور میانگین ۷۶ درصد مشترکین برق گیلان پرمصرف نیستند و فقط ۲۴ درصد مشترک پرمصرف داریم.

مهدیزادگان ادامه داد: برای اینکه جزو پرمصرف ها نباشیم باید بدانیم در ساعات پیک کدام وسیله های برقی را روشن نکنیم.

پاداش برای صنعت، کشاورزی و مشترکین خانگی خوش مصرف

وی با بیان اینکه هیچ کسی دوست ندارد هزینه اضافی را پرداخت کند و نگاه ما نیز پاداش محور است، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف در صنایع هم اتفاق می افتد و واحدهای تولیدی به ازای مصرف درست پاداش دریافت می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: میزان مصرف برق در گیلان ۱۲ درصد بیشتر شده است و اگر به همین منوال باشد شاید رو به خاموشی برویم.

وی با بیان اینکه میانگین افزایش برق در کشور چهار درصد است و گیلان با افزایش ۱۲ درصدی بیش از میانگین کشوری مصرف دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل این افزایش مصرف برق در گیلان می تواند افزایش مهاجرت ها باشد؛ این افزایش هزینه‌های زیادی را برای گیلان به همراه دارد.

مصرف برق در ویلاهای گیلان زیاد است

مهدیزادگان ادامه داد: مصرف برق ویلاها زیاد است و این مشترکین جزو ۲۴ درصد مردم استان هستند که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه برای خدمات رسانی بهتر به بخش کشاورزی و صنعت گیلان اقدامات مختلفی انجام دادیم، خاطرنشان کرد: برای بخش صنعت با بیش از صد نفر از مدیران صنعت استان جلسه گذاشتیم و به ریاست استاندار کارگروه مصرف انرژی تشکیل شده است. همچنین برای عقد تفاهم نامه و اختصاص برق رایگان به کشاورزان هم پیامک دادیم و هم تماس گرفتیم.

وی درخصوص پیشگیری از سرقت سیم برق و برق دزدی به خصوص از طریق دستکاری کنتور ها افزود: صد اکیپ از شرکت توزیع برق استان مراتب را پایش می کنند؛ این اکیپ ها از ادارات نیز بازرسی می کنند. مردم اگر رعایت کنند امسال چالش جدی نخواهیم داشت.

توزیع عادلانه برق در بین مشترکین

وی در ادامه با اشاره به اینکه توزیع عادلانه یارانه را در پیش داریم، تاکید کرد: قبلا هر فردی بیشتر مصرف داشت یارانه برق بیشتری دریافت می‌کرد و لذا از ادامه این روند جلوگیری شد و به سمت توزیع عادلانه رفتیم.

مهدیزادگان از بدهی ۲۴۰ میلیارد تومانی مردم و ادارات به توزیع برق خبر داد و تصریح کرد: تنها منبع درآمد صنعت برق فروش انرژی است و این بدهی ها منجر به عقب ماندگی ها می‌شود.

سرقت ۳۱ تن سیم برق در گیلان

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سارقان ۶۱ تن سیم سرقت کردند و همچنین۴۷ دستگاه ترانس به سرقت رفت، گفت: گرانی مس از جمله دلایل افزایش سرقت هاست و ارزش ریالی این سرقت ها ۲۰ میلیارد تومان بوده؛ سارقین برق اکثرا بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند.

انتهای پیام  



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×