» دسته‌بندی نشده » لبنان: روابط‌مان با عرب‌ها رو به بهبود است
لبنان: روابط‌مان با عرب‌ها رو به بهبود است

لبنان: روابط‌مان با عرب‌ها رو به بهبود است

اسفند ۲۱, ۱۴۰۰ 0۰


وزیر خارجه لبنان در سخنانی گفت که روابط کشورش با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس رو به بهبودی است.

به گزارش ایسنا، عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان در سخنانی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا اظهار کرد: ترکیه در حال کمک به لبنان در روند بهبود اقتصادی و حل و فصل به بحرانی است که طی دو سال گذشته با آن مواجه بوده است.

بوحبیب درباره روابط بیروت و آنکارا تاکید کرد: ما ترکیه را یک کشور “دوست به تمام معنا” می‌دانیم و سه هفته پیش نشستی با حضور هشت وزیر کابینه و  نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان برگزار کردیم و هر وزیری با همتای خود در آنکارا دیدار کرد و خدا را شکر ترکیه به لبنان کمک تا مشکلات اقتصادی خود را پشت سر بگذارد.

وی درباره روند روابط بیروت و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس گفت: من پنجشنبه با مقامات وزارت خارجه قطر، کویت، بحرین و امارات دیدار کردم و اگر سوال این است که روابط به حالت قبل بازگشته است، پاسخ نه است، اما با این وجود روند آن نیز نزولی و روبه زوال نیست.

بوحبیب افزود: به نوعی می‌توان گفت که روابط رو به بهبودی است؛ چراکه کویت با هدف بهبودی روابط لبنان و برخی عرب‌های حوزه خلیج (فارس) نه همه آنها، ابتکارعمل خوبی را پیش می‌برد.

بوحبیب تاکید کرد: خوش‌بینی همیشه وجود داشته است و روابط لبنان با کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) برادرانه بوده و مردم این منطقه لبنان را کشور دوم خود می‌دانستند و امیدوارم به این روابط خوب بازگردیم. بی‌شک همه لبنانی‌ها خواهان بازگشت روابط به روال عادی هستند و ما درصدد تحقق این هدف هستیم و کویت به ما را در این راستا کمک می‌کند و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×