» آخرین اخبار » گیلان » نقره‌داغ ۴۰ میلیاردی شرکت برداشت‌کننده غیرمجاز شن وماسه
نقره‌داغ ۴۰ میلیاردی شرکت برداشت‌کننده غیرمجاز شن وماسه

نقره‌داغ ۴۰ میلیاردی شرکت برداشت‌کننده غیرمجاز شن وماسه

اسفند ۲, ۱۴۰۰ 1۰


هادی نیرومند دادستان شهرستان سیاهکل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیاهکل با اشاره به برداشته بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه شمرود اظهار کرد: پس از بازدید میدانی و مشاهده ریاست محترم دادگستری گیلان از خسارات وارده به اراضى بستر و دیواره رودخانه در سیاهکل، شرکت آب منطقه‌ای دادخواست مطالبه خسارت را علیه شرکت برداشت کننده شن را تقدیم دادگسترى سیاهکل کرد.

به گفته نیرومند، آب منطقه‌ای استان گیلان با توجه به خسارت وارده به اراضی بستر و دیواره‌های رودخانه شمرود در بازه طولی به مسافت دو کیلومتر از برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه خواستار پرداخت خسارات ۴۰ میلیارد ریالی به زیرساخت‌های رودخانه شده تا ضرر و زیان مربوطه از جانب پیمانکار واصل و به دولت برگردانده شود.

دادستان شهرستان سیاهکل با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله شرکت متخاطی تصریح کرد: این شرکت در مجاورت رودخانه شمرود و در محدوده کارگاهی مبادرت به برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه شمرود از سال ۷۲ تا ۹۲ کرده که سبب برداشت‌های بی‌رویه صورت گرفته توسط این شرکت خسارات مادی فراوانی به رودخانه از قبیل تخریب دیواره رودخانه، تخریب دیواره‌های پایدار و همچنین تخریب تأسیسات آبی شامل سر دهنه‌های انهار آبیاری تأمین‌کننده آب اراضی شالیزاری به بستر رودخانه وارد شده است.

 

به گزارش فارس، برداشت غیرمجاز شن و ماسه در گیلان تنها مربوط به سیاهکل نیست و در شرق گیلان به‌واسطه تعداد زیاد رودخانه‌ها، انباشت مصالح در بستر آن‌ها و تقاضای زیاد در بخش‌های عمرانی به‌وفور این معضل بیشتر دیده می‌شود و از طرفی بالا بودن قیمت مصالح باعث شده تا بسیاری از افراد به این کار روی‌آورند و از این طریق امرارمعاش می‌کنند و دیده‌شده بسیاری از مسؤولان محلی نیز در این کار دست دارند.

در هفته گذشته نیز گزارش‌های متعددی در خبرگزاری فارس با موضوع برداشت‌های غیرمجاز از بستر رودخانه‌های لاهیجان منتشر شد و امیدواریم که هر چه سریع‌تر همه این تخلفات با برخورد جدی دستگاه قضا روبرو شوند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *