» دسته‌بندی نشده » واکنش مالزی به محدودیت‌های آمریکا علیه تولیدکنندگان در این کشور
واکنش مالزی به محدودیت‌های آمریکا علیه تولیدکنندگان در این کشور

واکنش مالزی به محدودیت‌های آمریکا علیه تولیدکنندگان در این کشور

بهمن ۱۰, ۱۴۰۰ 0۰


وزارتخانه منابع انسانی مالزی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، همه شرکت‌های این کشور که از بابت مشکوک بودن به اعمال کار اجباری با ممنوعیت صادرات تولیداتشان به آمریکا مواجه هستند فرا می‌خواند تا اقدامات فوری خود برای رفع این اتهام را مطرح سازند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کارخانه‌ها در  مالزی که عمدتا شامل تولیدکنندگان اصلی روغن پالم و دستکش‌های پزشکی می‌شوند، از بابت مواجه شدن با اتهام سوءاستفاده از کارگران مهاجر که بخش قابل‌توجهی از نیروی کار تولیدکنندگان این کشور را تشکیل می‌دهند، با حساسیت‌های فزاینده مواجه شده‌اند.

سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا روز جمعه اعلام کرد، واردات از جانب کارخانه YTY Group مالزی را که تولیدکننده دستکش یکبار مصرف است، بر اساس اطلاعاتی که نشان‌دهنده استفاده این شرکت از کار اجباری است، ممنوع می‌کند. این هفتمین مورد از اعمال چنین ممنوعیت‌هایی از سوی آمریکا علیه یک شرکت مالزیایی در دو سال اخیر محسوب می‌شود.

این آژانس همچنین تعیین کرد که شرکت مالزیایی Sime Darby Plantation Bhd که تولیدکننده روغن پالم است، در عملیات‌های خود از کار اجباری استفاده می‌کند و کالاهای این شرکت در معرض توقیف قرار گرفته‌اند.

ام. سراوانان، وزیر منابع انسانی مالزی امروز گفت که با تمام شرکت‌هایی که با ممنوعیت واردات تولیداتشان از سوی آمریکا مواجه هستند، به همراه دو شرکت تولیدکننده دستکش که شاهد لغو ممنوعیت‌ها از جانب سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا بوده‌اند، ملاقات خواهد کرد.

سراوانان در بیانیه‌ای تصریح کرد: رویکردهای اجرا شده توسط این دو شرکت می‌توانند به‌ عنوان راهنما و تدابیر بهبود عملکرد از سوی سایر شرکت‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

این مقام مالزیایی همچنین بیان کرد که او همچنین دستور به اجرای تحقیقات فوری توسط وزارت منابع انسانی و سازمان کار کشورش درباره ادعاهای مطرح شده را داده و نسبت به برخورد شدید با شرکت‌هایی که نتوانسته‌اند عملکرد خود را بهبود بخشند، هشدار داده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×