» آخرین اخبار » گیلان » تدوین۵۰۰ ویژه برنامه هفته ملی کودک در گیلان
تدوین۵۰۰ ویژه برنامه هفته ملی کودک در گیلان

تدوین۵۰۰ ویژه برنامه هفته ملی کودک در گیلان

مهر ۱۲, ۱۴۰۳ 0۰


سید‌جلیل میرعظیمی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در دومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های روز جهانی و هفته ملی کودک با اشاره به هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان  به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها، جهت پاسخ‌گویی به نیاز‌های نسل کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت:   این ایام بستری برای طرح‌ریزی برنامه‌های سالانه این حوزه است.

 وی  با تاکید بر لزوم توجه به خواسته‌های آینده‌سازان، فراتر از روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: ضرورت‌دارد تا با معطوف‌سازی نگاه جامعه به کودکان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه این نسل، جهت برنامه‌ریزی‌های هدف‌مند برای تربیت آینده‌سازانی مسوولیت‌پذیر، آگاه، باور‌مند و مفتخر به نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی نیل به این موضوع را نیازمند توجه هم‌زمان به کودک و خانواده عنوان‌کرد و با بیان این‌که نشاط‌بخشی و مهارت‌آموزی به کودکان و هم‌چنین، تربیت دینی و اجتماعی آنان در گرو تبیین اهمیت فرزند‌آوری برای جامعه و همراه‌سازی خانواده‌ها است، افزود: در قبال این امر مسوول‌هستیم و لازم‌است روز جهانی و هفته ملی کودک را بستر و بهانه‌ای برای تحقق این مهم قرار‌دهیم.

وی  از اجرای ۵۰۰ برنامه دستگاه‌های فرهنگی و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودک استان با شعار«برای کودکان، برای آینده» از ۱۴ تا ۲۰مهر  خبرداد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان درهمین‌حال، از نواختن زنگ‌آغازین هفته ملی کودک و اهدای کارت کانون‌یاری به اعضای کانون‌یار این مجموعه، حضور اعضای برگزیده در خانه‌‌های فرهنگ، ادامه‌یافتن پویش هرکلاس، یک‌کتاب‌خانه و عیادت از کودکان بستری در مراکز درمانی سخن‌گفت.
وی برگزاری نشست تخصصی«خودشناسی و خداشناسی در کتاب‌های کودک»، ویژه‌برنامه مهر‌خوانی، اعزام پیک‌امید به روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار و اجرای ویژه‌برنامه برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را از دیگر برنامه‌های کانون به‌مناسبت روزجهانی و هفته ملی کودک اعلام‌کرد و افزود: برگزاری وبینار استانی قصه‌گویی، گستردن سفره سلامت و برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری به‌شمار‌می‌رود.

میرعظیمی هم‌چنین، برگزاری جشن هفته ملی کودک در ۱۷ مهر اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی، برنامه‌های زیست‌محیطی برپایی کارگاه‌های آموزشی و فراهم‌سازی زمینه‌های بازدید‌کودکان از موزه‌ها در سطح استان را رهاورد همکاری و هم‌گرایی دستگاه‌های فرهنگی متولی حوزه کودک و نوجوان اعلام‌کرد و مشارکت‌حداکثری فعالان این عرصه را خواستار‌شد.
این مسئول هم‌چنین با اشاره به عملیات فجر صادق ۲ و فرو‌ریختن هینمه رژیم جعلی صهیونسیتی اظهار‌کرد: لازم‌است از این ایام برای آگاه‌سازی و تربیت کودکان و نوجوانانی مسوولیت‌پذیر استفاده‌کنیم که هم‌چون هشت‌سال دفاع‌مقدس، پاسداری اسلام و انقلاب اسلامی را برعهده‌گرفته و جایگزین خوبی برای مسوولان نظام محسوب‌شوند.

شایان‌ذکر است،  «برای‌خانواده‌کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر»، «برای محیط‌زیست‌کودکان، برای آینده‌ای پاک‌ و سالم‌تر»، «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»، «برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده مسوولانه‌تر»، «برای برابری کودکان، برای آینده‌ عادلانه‌تر»، «برای هویت کودکان، برای آینده‌روشن‌تر» و «برای رفاه کودکان، برای آینده باکیفیت و آسایش بالاتر» عنوان‌هایی که برای روزهای هفته ملی کودک سال انتخاب شده‌است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×