» آخرین اخبار » گیلان » بازنگری طرح تفصیلی رشت با رویکرد شهر ایرانی و اسلامی در دستور کار قرار گرفت
بازنگری طرح تفصیلی رشت با رویکرد شهر ایرانی و اسلامی در دستور کار قرار گرفت

بازنگری طرح تفصیلی رشت با رویکرد شهر ایرانی و اسلامی در دستور کار قرار گرفت

شهریور ۳۱, ۱۴۰۳ 0۰


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از سازندگان رشت با «رحیم شوقی» شهردار رشت و «محمدپور ناصرانی» معاونت معماری و شهرسازی شهرداری رشت دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات حوزه ساخت و ساز به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

«رحیم شوقی» شهردار رشت در این دیدار با اشاره به اینکه شهرداری رشت برای مانع‌زدایی صنعت ساختمان در حوزه ساختمان و ساخت و ساز عزمی جدی دارد اظهار داشت: حذف بروکراسی اداری و سرعت در صدور پروانه‌های ساخت و ساز در راستای حمایت از سازندگان از جمله مواردی است که در دستور کار مجموعه مدیریت شهری رشت قرار دارد.

وی تصریح کرد: امروز مشکلات متعددی از جمله مسکن گریبانگیر ما است اما افق روشنی نیز با همت مسوولان پیش روی ملت قرار دارد لذا توجه به مسکن به عنوان نقطه امید بخش برای کشور فرصت طلایی ایجاد می‌کند.

شوقی با بیان اینکه ماموریت شهرداری‌ها خدمت، آبادانی و پیشرفت است، ادامه داد: تلاش داریم در این زمان حداقلی‌ها را در جهت رضایتمندی مردم به سرانجام برسانیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه فرآیند اصلاح رویکردها و الکترونیکی کردن خدمات از سال گذشته در شهرداری رشت کلید خورده است، گفت: ابتدای کار قطعا نقصان‌هایی وجود دارد که به مرور زمان قابل حل شدن است.

شوقی بیان کرد: شهرداری الکترونیکی با استفاده از مجموعه‌ای از نرم افزارها و بسترهای ارتباطی مناسب شکل می‌گیرد و شهروندان ارتباط خود را با آن از طریق یک وب سایت یا پورتال برقرار می‌کنند.

«محمد پورناصرانی» معاونت معماری و شهرسازی شهرداری رشت نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت بازنگری طرح تفضیلی گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، بازنگری طرح تفصیلی با رویکرد شهر ایرانی و اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هماهنگی و پیوند بین تمام ارکان ساخت و ساز اعم از شهرداری، راه و شهرسازی، نظام مهندسی، سازندگان و تولیدکنندگان مصالح موجب ارتقای کیفیت و ایمنی ساختمان‌های شهر می‌شود.

وی در پایان با اشاره به دغدغه‌های سازندگان گفت: تلاش خواهیم کرد پس از صدور پروانه ساختمانی با همراهی شرکت برق مشکلات سازندگان در این بخش را مرتفع کنیم.

گفتنی است، شهردار رشت در این نشست به دغدغه‌های سازندگان و تعدادی از حاضران در سالن پاسخ داده و راهکارهایی را در جهت عبور از چالش‌های موجود در مباحث و سوالات مطرح شده عنوان کرد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

شهرداری رشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×