» آخرین اخبار » گیلان » گیلان بزرگترین تولید کننده چوب در کشور
گیلان بزرگترین تولید کننده چوب در کشور

گیلان بزرگترین تولید کننده چوب در کشور

تیر ۵, ۱۴۰۳ 4۰


صالح محمدی با اشاره به اینکه گیلان بزرگترین تولید کننده چوب، در کشور است گفت: قرار بود که در گیلان امسال در ۶ هزار هکتار زراعت چوب انجام شود که تا کنون به بیش از ۷ هزار هکتار رسیده است.

 وی با بیان اینکه گیلان ۵۳ هزار هکتار عرصه زراعت چوب دارد، تاکید کرد: ۱۸ هزار هکتار آن در اراضی ملی و ۳۵ هزار هکتار آن در اراضی مستثنیات است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به اهمیت تولید چوب برای فعالیت واحد‌های سلولوزی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی زراعت چوب در گیلان مقرون به صرفه و فرصتی برای سرمایه گذاری آسان و بی دغدغه است.

 

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کاشت درخت، افزود: درختکاری مورد تاکید و تایید رهبر انقلاب است و با تدبیر شهید آیت الله رئیسی، کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار داریم. 

محمدی با اشاره به تشکیل کمیته برنامه ریزی زراعت چوب در راستای تکلیف وزارتخانه، بیان کرد: برای نخستین بار در گیلان الگوی کشت زراعت چوب را اجرایی، نهاده یارانه ای، بیمه و تسهیلات بانکی را تعریف کردیم.

 وی با بیان اینکه کمیته آموزشی و پژوهشی زراعت چوب نیز با هدف معرفی ارقام سریع الرشد و مقاوم در برابر تنش‌های آبی، دمایی، آفات و بیماری‌ها تشکیل شده است، گفت: گیلان از نظر سطح زیر کشت زراعت چوب رتبه سوم و از حیث میزان تولید چوب رتبه اول کشور را دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×