» آخرین اخبار » سیاست » تداوم حاکمیت سیاسی موجب یاس کفار میشود
تداوم حاکمیت سیاسی موجب یاس کفار میشود

تداوم حاکمیت سیاسی موجب یاس کفار میشود

تیر ۵, ۱۴۰۳ 1۰


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در روز عید غدیر و در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی کردند.

روز هجده ذی‌الحجه سال ده هجری، روز مایوس شدن کفار است

ایشان  در ابتدای این دیدار فرمودند: این روزها از طرفی حدود چهلم شهیدان خدمت است که طبعا یاد این عزیزان را برای ملت ایران تازه میکند. از طرفی هم شور و شوق انتخاباتی در بین مردم مطرح است. ایام حساسی است که مصادف شده است با عید سعید غدیر و باید از خداوند متعال همگی توفیق بخواهیم که بر طبق وظیفه بتوانیم کار خود را انجام دهیم.

رهبر انقلاب: حدیث غدیر، متواتر بین شیعه و سنی است

کد ویدیو

مقام معظم رهبری در ادامه بیان کردند: عید غدیر اعلام خلافت امیر المومنین (ع) است. در تعبیر قرآنی آمده است که روز هجده ذی‌الحجه سال ده هجری، روز مایوس شدن کفار است. چرا کفار مایوس شدند؟ این به دلیل تداوم حاکمیت سیاسی اسلام است که موجب یاس کفار میشود.مقام امامت برای پیغمبران از مقام رسالت بالاتر است.

وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا میکند

رهبر معظم انقلاب یادآور شدند: خداوند متعال بعد از امتحانات سخت در آخر عمر حضرت ابراهیم ایشان را به مقام امامت رساند. این امامت را پیامبر اکرم (ص) به دستور خداوند ادامه می‌دهند، اما استمرار این امامت باید با حاکمیت سیاسی همراه باشد؛ لذا اعلام ولایت میکنند. وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا میکند.

ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: تلاش ائمه معصومین در طول زندگی ۲۵۰ ساله در جهت حاکمیت اسلام، برای گسترش زیست اسلامی بوده است. حاکم جامعه اسلامی رنج مردم را با تمام وجود خود حس می‌کند و مردم هم همراهی و دنباله‌روی از او دارند. غدیر برای ادامه تاریخ اسلام سوغات زیست اسلامی را ارائه می‌کند. غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم.

رهبر انقلاب: غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم

کد ویدیو

رهبر معظم انقلاب بیان کردند:اگر کسی بخواهد بنشیند درباره فضایل امیر المومنین (ع) صحبت کند شاید سال‌ها طول بکشید. نهج‌البلاغه برای همه مسلمین است. با وجود کتمان فضائل توسط دوستان و دشمنان، امیرالمومنین همه عالم را پرکرده است. جمال معنوی و رتبه عرشی امیرالمومنین (ع) را ما نمی‌شناسیم.

آیت الله خامنه ای درباره فضائل امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: امیرالمومنین از نظر یقین در اوج قرار دارد. احساس امیرالمومنین (ع) به انسانها در اوج است. به حضرت (ع) خبر دادند که اشرار شامی به خانه های مردم حمله میکنند و طلاها را از دست و پای زنان می ربایند . حضرت(ع) می فرمایند : به من خبر رسیده است که اینها وارد خانه هایی میشوند که زن مسلمان و یا غیر مسلمان در این خانه ها حضور دارند. اگر مرد مسلمان از این خبر از غصه دق کند مورد ملامت نیست .

رهبر انقلاب: برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد

کد ویدیو

ایشان درباره هوشیاری امیر المومنین (ع) در برابر دشمن فرمودند: ایشان فرمودند من فردی نیستم که با لالایی دشمن خوابم ببرد. خیلی ها با لبخند دشمن خاطرشان جمع میشود که دیگر خطری نیست. امیر المومنین (ع) فرمودند اگر تو خوابت برد معلوم نیست دشمن هم خوابش ببرد بلکه او بیدار است. 

این خبر تکمیل می شود…

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×