» آخرین اخبار » گیلان » پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به دامداران گیلانی
پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به دامداران گیلانی

پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به دامداران گیلانی

تیر ۲۵, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از دامداران و کشاورزان یکی از اهداف جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: استان گیلان دارای ظرفیت خوبی به لحاظ کاشت انواع محصولات کشاورزی و دامی است و در این راستا جهاد کشاورزی از هیچ تلاشی برای کمک به این قشر از جامعه دریغ نمی‌کند. 

وی با اشاره به کمک بیس از ۱۰۰ میلیارد تومانی جهاد کشاورزی به دامداران گیلانی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و در راستای مردمی‌سازی یارانه‌ها تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به عنوان «دام کارت» به دامداران و مرغداران گیلان پرداخت شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، شهرستان صومعه‌سرا را قطب تولید مرغ در این استان معرفی کرد و افزود: شهرستان صومعه‌سرا ۲۱۳ واحد مرغداری فعال داشته و تولید سالانه تولید ۵۰ هزار تن گوشت سفید قطب تولید مرغ گوشتی در استان و کشور است. 

به گفته محمدی به منظور حمایت از مرغداران و خرید نهاده‌ها و جوجه ریزی امسال ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب «دان کارت» پرداخت شده است. 

وی با تاکید بر تلاش‌های صورت گرفته به منظور حل بحران آب کشاورزی در استان گیلان بیان کرد: شهرستان صومعه‌سرا یکی از استان‌های درگیر با بحران آب کشاورزی بوده لذا با لوله‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ متری بخشی از مشکل کمبود آب شالیزارها برطرف شده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *