» دسته‌بندی نشده » مزایا و معایب مانتو نخی
مزایا و معایب مانتو نخی

مزایا و معایب مانتو نخی

تیر ۱۵, ۱۴۰۱ 1۰

پارچه ی نخی از پرفروش ترین پارچه ها در سراسر دنیا است که به دلیل استخراج از پنبه، بسیار با دوام است. به عبارت دیگر، پارچه ی نخی، پارچه ای است که نخ آن از پنبه به دست آمده؛ و لذا اشتراکات فراوانی با پارچه های پنبه ای دارد. بر اساس تقسیم بندی مواد اولیه انواع پارچه، پارچه نخی جزء الیاف طبیعی گیاهی است. بنابراین، می توان گفت که از خواص پنبه برخوردار است. سابقه استفاده از پارچه ی نخی به دوران پادشاهی هخامنشیان باز می گردد؛ از آن زمان به بعد، استفاده از پارچه نخی گسترش یافت و در ترکیبهای مختلف به بازار روانه شد.

مانتوی تابستانه

با نزدیک شدن به فصل تابستان، خانم ها به دنبال خرید و انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانه هستند. انتخاب لباس های مناسب فصل گرم سال باید با دقت بیشتری انجام شود و به مواردی از جمله رنگ و جنس پارچه لباس را باید ملاک خرید مانتو قرار داد. در فصل تابستان جز دغدغه خوش پوشی این سوال نیز هست که چه بپوشیم تا کم تر عرق کنیم و گرم مان شود. در این فصل باید لباس هایی را انتخاب کنیم که تابستانی و خنک باشد. مدل مانتو تابستانه نخی و حریر یکی از انواع آن می تواند باشد.

 

جنس نخی چه نوع پارچه ای می باشد؟

جنس نخی در واقع صفت برای پارچه است و نام پارچه محسوب نمی شود. در واقع تمامی پارچه های بافته شده، نخی هستند. این نخ می تواند از الیاف مختلفی ساخته شده باشد. پارچه های جنس نخی اصطلاحا به پارچه هایی گفته می شوند که الیاف ویسکوز یا پنبه بیشتری در بافت آن ها موجود است و جزو الیاف طبیعی محسوب می شوند (الیاف طبیعی شامل: پنبه، کتان، پشم، ابریشم و ویسکوز هستند). پارچه های جنس نخی (پنبه ای) انواع مختلفی دارند. یکی از انواع پارچه هایی که در میان عامه مردم به پارچه جنس نخی شهرت دارند، پارچه های کودری یا کدری هستند که به صورت تخت بافت تار و پودی با الیاف ویسکوز در عرض های مختلف به صورت ساده یا طرح دار توسط کارخانجات نساجی تولید می شوند.

مزایای استفاده از مانتوهای نخی

  • پارچه‌های نخی بسیار خنک هستند. حتماً شما نیز مانند بسیاری از افراد تجربه پوشیدن لباس‌های نخی را به خصوص در فصل‌های گرم سال دارید. این نوع پارچه‌ها برای فصل بهار و تابستان فوق‌العاده هستند زیرا به خوبی جریان هوا را از خود عبور می‌دهند؛ بنابراین با پوشیدن لباس‌هایی که از پارچه‌های نخی تهیه شده‌اند، به هیچ عنوان احساس گرمای زیاد و یا تعریق نخواهید داشت. نوع بافت و الیاف به کار رفته در این نوع پارچه‌ها باعث شده است که خنک بودن از مهم‌ترین مزایای پارچه‌های نخی به شمار برود.
  • نرمی و لطافت پارچه‌های نخی با پارچه‌های دیگر قابل مقایسه نیست. یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص پارچه‌های نخی از دیگر پارچه‌ها، احساس نرمی و لطافت زیاد در هنگام لمس کردن آن است. این ویژگی باعث شده که پارچه‌های نخی برای تولید لباس‌های کودکان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
  • از دیگر مزایای پارچه‌های نخی می‌توان به مقاومت و استحکام بالای آن اشاره کرد. الیاف پنبه‌ای مقاومت بالایی در برابر پارگی و ساییده شدن دارند؛ بنابراین پارچه‌های نخی باکیفیت، طول عمر زیادی داشته و شما می‌توانید برای مدتی طولانی از لباس‌هایی که با این نوع پارچه‌ها دوخته شده‌اند، استفاده کنید.
  • پارچه‌های نخی با پوست بدن انسان بیشترین سازگاری را دارند؛ بنابراین احتمال به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی بر اثر تماس با این نوع پارچه‌ها بسیار کم است. قدرت جذب زیاد و عدم ایجاد الکتریسیته ساکن از دیگر مزایای پارچه‌های نخی باکیفیت است. متأسفانه به دلیل وجود پارچه‌های نخی وارداتی بی‌کیفیت در بازار، برخی از افراد به درستی از مزایا و معایب پارچه‌های نخی آگاهی ندارند و تصور می‌کنند که تمام پارچه‌های نخی معایبی مانند ساییده شدن، گوله شدن و رنگدهی دارند؛ در صورتی که به هیچ وجه این گونه نیست.

 

معایب استفاده از مانتوهای نخی

بارزترین ویژگی منفی پارچه های نخی در انعطاف پذیری پایین آنهاست. در واقع، این الیاف استقامت زیادی در برابر چروک و جمع شدن ندارند و لذا با یک بار پوشیدن، چروک قابل توجهی پیدا می کنند. خصوصیت دیگر پارچه های نخی به آبرفتگی مربوط می شود. به طوریکه پس از یکبار شستن، احتمال تغییر سایز وجود دارد. به همین دلیل است که گفته می شود در خرید لباس های نخی یکی دو سایز بزرگتر انتخاب کرده؛ و همچنین اگر خودتان می خواهید لباسی نخی بدوزید، قبل از هر کاری آن را در آب قرار دهید.

 

 

برای خانم ها خرید مانتو یکی از اساسی ‌ترین خریدهایی است که انجام می دهند. زیرا برای مکان های مختلف و مناسبت های متفاوت باید مانتوی مخصوص به آنجا را بپوشند. برای خرید مانتو تنها کافیست با مزون پامچال همراه شوید تا مجموعه ‌ای از بهترین و همین طور به روزترین محصولات این مجموعه را مشاهده فرمایید. مجموعه مزون پامچال با بیش از ۳۰ سال فعالیت در حوزه طراحی و دوخت تخصصی انواع مانتو، پالتو، بارانی، شومیز، فرم های ادارات و مدارس و همچنین انواع مانتوهای مزونی، در سراسر ایران آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مزون پامچال مراجعه نمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×