» دسته‌بندی نشده » وقوع تیراندازی در مرز قرقیزستان و تاجیکستان

وقوع تیراندازی در مرز قرقیزستان و تاجیکستان

خرداد ۱۳, ۱۴۰۱ 1۰


مقامات قرقیزستانی اعلام کردند، تیراندازی در منطقه بولک-باشی متعلق به حوزه باتکن در مرز این کشور با تاجیکستان رخ داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ۲۴ قرقیزستان، سرویس مرزبانی متعلق به کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان گزارش داد که این تیراندازی در حوالی ساعت ۱۴ امروز به وقت محلی در این حوزه رخ داده است.

بر اساس این گزارش، به رغم اینکه در ساعت ۱۴.۰۷ یگان های مرزبانی دو کشور فرمان آتش بس دریافت کردند، طرف تاجیکستانی به گلوله باران مواضع طرف قرقیزستانی تا ساعت ۱۴:۱۵ ادامه داد.

این سرویس دولتی اعلام داشت: تیراندازی متوقف شد و نزد هر دو طرف مجروح به جای گذاشت.

منابع خودی به  پایگاه خبری ۲۴.kg گفتند که در این تیراندازی دو سرباز قرقیزستانی زخمی شده و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند.

این تیراندازی در حالی امروز در مرز قرقیزستان و تاجیکستان حوالی بعد از ظهر امروز در منطقه باتکن رخ داد که گشت مرزی قرقیزستان پرسنل نظامی جمهوری همسایه را شناسایی کردند. این خبرگزاری نوشت، آنها به طور غیرقانونی از خط مرزی متعارف عبور کرده و وارد خاک قرقیزستان شدند و مرزبانان تاجیکستان با نادیده گرفتن درخواست ها برای خروج از قلمرو، به سمت سربازان قرقیزستانی آتش گشودند. یگان های مرزبانی دو کشور به تبادل آتش پرداختند که طی آن طرف تاجیکستانی از خمپاره استفاده کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×