» دسته‌بندی نشده » سفر مقامات هندی به کابل برای دیدار با دولتمردان طالبان

سفر مقامات هندی به کابل برای دیدار با دولتمردان طالبان

خرداد ۱۲, ۱۴۰۱ 1۰


دهلی‌نو امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که هند تیمی از مقامات وزارت خارجه را برای گفت‌وگو با اعضای ارشد طالبان به کابل، پایتخت افغانستان فرستاده و این اولین نشست از زمان خروج پرهمهمه آمریکا در سال گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمانی که نیروهای طالبان در سال گذشته پس از خروج ایالات متحده، قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، فقر و گرسنگی در این کشور جنگ‌زده افزایش یافته است.

وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای گفت: «تیم هندی با اعضای ارشد طالبان دیدار خواهد کرد و در مورد کمک‌های بشردوستانه هند به مردم افغانستان گفت‌وگو خواهد داشت».

این بیانیه افزود که مقامات مذکور بر تحویل کمک‌های بشردوستانه نظارت خواهند کرد و از مناطقی که تحت پوشش برنامه‌ها یا پروژه‌های مورد حمایت هند است، بازدید خواهند کرد. هند حدود ۲۰ هزار تن گندم، ۱۳ تن دارو، ۵۰۰ هزار دوز واکسن کووید-۱۹ و لباس زمستانی اهدا کرده و دارو و موادغذایی بیشتری در راه است.

هند، این کشور جنوب آسیا در ماه اوت سال گذشته مقامات خود را از افغانستان بیرون کشید و سفارت خود را تعطیل کرد، گرچه دهلی‌نو مایل است روابط خود را با کشوری که دشمن سرسخت آن، پاکستان، در آن نفوذ قابل توجهی دارد، حفظ کند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×